پنج‌شنبه 19 مهر 1403

عراق؛ مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عراق؛ مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

الناز خدایی‌فرد، معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: آمار صادرات استان زنجان بر دو اساس رسمی از طریق پست و گمرک و یا به صورت چمدانی ارائه می‌شود.

وی گفت: 50 هزار دلار به صورت رسمی در سال گذشته صادرات صنایع دستی از استان زنجان انجام شده است.

این مسئول آمار چمدانی صادرات استان زنجان را یک میلیون و 211 هزار و 100 دلار عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات استان زنجان به کشور عراق انجام شده است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و اروپا مقاصد بعدی صادرات استان زنجان در حوزه صنایع دستی بوده است.

خدایی‌فرد از تبدیل دو کارگاه صنایع دستی استان زنجان به کارگاه ماسک دوزی خبرداد و گفت: این دو کارگاه در شهرستان ماهنشان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت از کارگاه‌های صنایع دستی استان زنجان در وضعیت حاضر، خاطرنشان کرد: کرایه و اجاره بهای کارگاه‌های صنایع دستی در مراکز و مکان‌های تاریخی استان زنجان بخشیده می‌شود.

این مسئول از تمدید سه ماهه مجوزهای صنایع دستی استان خبرداد و گفت: کمک‌های بلاعوض نیز در دست اقدام است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: تا آخر فروردین ماه به صنایع دستی کم توان نیز طبق تصمیمات وزارتخانه کمک شده و تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد.

خدایی فرد با اشاره به فروش 804 میلیون تومانی صنایع دستی زنجان در جشنواره آش ایرانی و اکو، گفت: میزان فروش بازارچه‌های موقت استان نیز در موقعیت‌های مختلف 275 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: فروشگاه‌های صنایع دستی استان نیز معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

انتهای پیام /