یک‌شنبه 15 مهر 1403

عزت امروز جمهوری اسلامی ایران، محصول مقاومت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عزت امروز جمهوری اسلامی ایران، محصول مقاومت است

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی ایران، محصول مقاومت است، گفت: امام (ره) در مقابل زورگویان عالم مانند جدش محکم و استوار ایستاد و پیروز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام مصطفی رستمی ظهر امروز در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) که در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با خودش اتفاقات بزرگی را در عالم رقم زد و نباید تصور کرد این انقلاب پدیده ای است که منحصر به تاسیس نظام در ایران و پایان هزاران سال حکومت شاهان بود بلکه انقلاب اسلامی خط جدیدی در دنیا ایجاد کرد که این خط منحصر در ایران نماند.

وی افزود: این انقلاب، دینداری را در دنیا زنده کرد و زمانی که کشورهای دیگر ادعا می کردند مرگ دین فرا رسیده است اما درست در همین زمان بود که انقلابی رخ می دهد و دینداری را زنده می کند، امام (ره) خدا را همه چیز می دید و به خدا توکل می کرد و اطمینان داشت که خدا همه کاره عالم است و به این نکته تردیدی ندارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: امام (ره) در مقابل قدرتمندان عالم مانند جدش محکم و استوار می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در مقابل قدرتها عظیم و شکست ناپذیر بود، امام (ره) که فرمود دست مردم را می بوسم و به آن افتخار می کنم نشات گرفته از نگاه عمیق ایشان بود و امام (ره) این اعتقاد را باور دارد و بارها اعلام کرد دنبال محبوبیت نیستم.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: انقلاب کارش با پیروزی انقلاب تمام نشد و کارهای بزرگی روی دوش مردم است، این ملت با امام (ره) حرکت کرد و اتفاقاتی رخ داد به طوری که محاسبات بین المللی تغییر کرد و باید همه این دستاوردها و تلاش های امام (ره) را برای نسل جوان تبیین کرد و ایران پایگاه مستضعفان عالم شد چرا که روزی روی پای خود ایستاد و پیروز شد، در جنگ تحمیلی که بسیاری از کشورها تجهیزات و نیروی انسانی در اختیار صدام قرار دادند، رزمندگان حتی برای خرید سیم خاردار مشکل داشتند اما در آن شرایط امام (ره) و ملت ایستادند و ایران را عزت دادند.

وی بیان کرد: باید زمانی از خرمشهر دفاع می کردیم اما امروز می گویند ایران در پایتخت های دنیا چه کاری می کند، می گویند ایران در ونزوئلا موشک مستقر می کند و دست آنها پایین آمده است، امروز کشتی های ایران با امنیت حتی در اقیانوس ها بیخ گوش انگلیس حرکت می کند و اگر آنها خطا کنند دلیر مردان این سرزمین گوش آنها را می پیچند و این عزت محصول مقاومت است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه هیچ آموزه ای نمی گوید بدون زحمت نتیجه حاصل می شود، خاطر نشان کرد: اگر بندگان صبر کنند خداوند به آنها مدد می رساند و اینگونه بود که در دفاع مقدس و دفاع از حرمین این مهم تجربه شده است و خداوند وعده اش را به یاران داده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: پیروزی های بزرگی که این ملت به دست آورده در سایه توکل به خدا بوده و دشمن به این نتیجه رسیده اگر ارتباط مردم با هم و رهبری از بین برود آنها به هدفشان می رسند اما ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری هر روز محکم تر در این مسیر قدم برمی دارند.

وی افزود: در کرونا اعلام می کردند که وضعیت ایران چگونه است و روزی که تعداد کشته های ایران به صفر رسید، در آمریکا 300 کشته داشتند و همان کشورهای مدعی بهداشت و تکنولوژی بودند اما این کشوری که به خدا تکیه کرد و به برکت تکیه بر خدا و دانشمندان جوان کشور امروزه به جایی رسیدیم که عزتمندانه می گوییم این ملت خودش پیروز شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های کشور گفت: تا زمانی این عزت و توکل وجود دارد، پیروزی نیز ادامه دارد و در مسیر حق حرکت کردند پیروزی محقق می شود اما همه تلاش نظام سلطه این است که مردم را ازاین راه منصرف کنند.

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: روزی که ملوانان انگلیسی اسیر شدند آنها اعلام کردند بعد از سالها این رخ داده و اینها از این ملت خیلی کینه دارند و می دانند این ملت تا زمانی که با رهبری همراه است شکست نمی خورد، ملت ایران تاکنون محکم بر سر راه عزت ایستاده و شعار امام حسین (ع) را حفظ کرده است و راهکار دشمن برای زمین زدن، جدا کردن و ناامید کردن مردم است و تلاش دارند تا مردم آماده پذیرش پیام های غرب شوند اما تا زمانی که پیام شهادت، عزت و توکل بر خدا در این ملت باشد شکست امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت: امروز همه مردم در مقابل جامعه مسئولیت دارند و باید یادآوری شود روزهای تاریک و سخت قبل از انقلاب که امروز جهاد تبیین موضوع مهمی است، باید امید داده شود و وظیفه ما ایستادگی، مقاومت، صبر و خدمت به مردم است و این ملت شایسته بزرگترین خدمت ها هستند و همه باید با امید به آینده رو به جلو حرکت کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های کشور افزود: امام خمینی (ره) کسی بود که 200 هزار شهید از مدرسه او تقدیم انقلاب شد و احیای دین و معنویت در این نظام مرهون تلاش امام (ره) است.

انتهای پیام /