یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

فرهنگی وب‌گاه عصر ایران

نان مقدس مورد استقبال نویسندگان، منتقدان سینمایی، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و همچنین تماشاگران حاضر در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» قرار گرفت

پس از مطرح شدن چندین اتهام اخلاقی علیه «کوین اسپیسی» بازیگر اصلی سریال «خانه پوشالی»، کمپانی «MRC» همکاری خو را با این بازیگر برنده اسکار قطع کرد.

محوطه چند درخت، نخستین مدرک از استقرارهای دوره پارینه‌سنگی در جزیره هرمز و پس‌از محوطه بام قشم، دومین مدرک از این گونه استقرارها در جزایر خلیج فارس است.

شرایط تولید در سینما و بازیگری تفاوت دارد، در کارگردانی شرایط سرمایه‌گذاری، اکران و روحیه اجتماعی هم دخیل است، به همین دلیل کارم به تاخیر افتاد. البته خیلی به ژانر فکر نمی‌کنم و باید ببینم در هر موقعیتی حوصله چه کاری وجود دارد.

مستند «گاندو»، پیش از این در بیش از 70 فستیوال داخلی و خارجی پذیرفته شده و برنده 26 جایزه شده است.

بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون مدتی قبل با انتشار ویدیوی درباره وضعیت معیشت حاشیه ساز شد.

اگر خواهر پیرزن را نکشته بود، از نظر دیگران باز هم جنایتکار بود ولی آیا از نظر خودش نیز همچنان جنایتکار محسوب می‌شد؟ اگر او فقط پیرزن را کشته بود، آیا نمی‌توانست همچنان در تایید قتل او برای خودش استدلال کند و تا خرخره در باتلاق مکافات فرو نرود؟

این پردیس با 10 سالن سینما و تئاتر تمام سانس‌های روز سه‌شنبه دوم آذرماه خود را همچون سینماهای دیگر به صورت نیم بها خواهد فروخت.

رییس سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام هوایی زائران به عراق و پیگیری برای ازسرگیری سفرهای زمینی خبر داد و گفت: نخستین مرحله اعزام زائران ایرانی به سوریه از تهران آغاز می‌شود.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم جشنواره دهوک از 15 تا 22 نوامبر در اقلیم کردستان عراق در حال برگزاری است.

ادامه سنت برگزاری جشن خصوصی حافظ به همت فرزند و همسر او ستودنی است چون بهای آن را با تعطیل مجله و تلاش موفق برای احیای آن پرداخته بود...

علاوه بر بقایای معماری، مقادیر قابل توجهی از قطعه سفال‌های شاخص دوره اشکانی و ساسانی از لابه‌لای لایه‌های فرهنگی این محوطه به‌دست آمده که معیار مناسبی برای شناسایی و گونه‌شناسی سفال‌های دوره تاریخی ناحیه شمال خراسان را فراهم می‌آورد.

کارگردان سینما گفت: با دیدن مستند «بر سر خاک» دیگر از زندگی در تهران احساس امنیت نمی‌کنم. به نظرم لازم است همه مردم ایران این فیلم را ببینند.

ما ماه‌ها روی فیزیک و لبخند شخصیت رحیم کار کردیم و به دلیل همه‌گیری کرونا و قرنطینه زمان زیادی برای کار روی بازی‌ها داشتیم

صفت مبتذل که گاهی به برخی فیلم‌های سینمایی نسبت داده می‌شود از آن دست واژه‌هایی است که چند سالی است خیلی بیشتر در سینما باب شده و از هر نگاه و طیفی مورد بحث قرار گرفته است

این فیلم ایرانی یکی از بزرگترین تراژدی های بشریت را با شوخ طبعی ظریف و خاص برای ما اشکار می سازد