دوشنبه 11 تیر 1403

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان "عباسی" میاندوآب آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان "عباسی" میاندوآب آغاز شد

مهاباد - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدید جایگزین بیمارستان 150 تختخوابی "عباسی" این شهرستان آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در چشم‌انداز ترسیم شده برای توسعه این بیمارستان 200 تا 250 تختخواب پیش‌بینی شده که به اهتمام دستگاه‌های مسوول و حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و در محوطه بیمارستان فعلی احداث می‌شود.

سهراب حیدری با بیان اینکه تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های درمانی در بخش دولتی و حتی خصوصی یکی از راه‌های جذب متخصصان و ماندگاری آنان در شهرستان‌هاست، افزود: این طرح نیز یکی از راه‌های ماندگاری متخصصان حوزه درمانی و تکمیل فضای‌های درمانی استاندارد در میاندوآب به‌شمار می‌رود که با زیربنای 20 هزار متر مربع از اقدامات خوب وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پایگاه فوریت‌های پزشکی این شهرستان در محور میاندوآب - تبریز اضافه کرد: ارتقا و تقویت اورژانس‌های جاده‌ای یک ضرورت است و نقش بسزایی در جلوگیری از فوت و انتقال به‌موقع مصدومان به بیمارستان دارد.

وی بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه شهرستان میاندوآب که محل اتصال چند استان در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود و روزانه شاهد حجم زیاد تردد وسایل نقلیه است، از این رو نیاز به استقرار یک پایگاه اورژانس جاده‌ای در ورودی شهر از سمت تبریز بسیار احساس می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه زمین این پایگاه به مساحت هزار متر مربع از سوی یک خیر اهل روستای "ممه‌دل" از توابع بخش مرکزی میاندآب اهدا شده، گفت: در این راستا توسط خیران نیک‌اندیش شهرستان و همت دانشگاه علوم پزشکی استان، پایگاه فوریت‌های پزشکی در محور میاندوآب - تبریز احداث می‌شود.

حیدری افزود: یک پایگاه فوریت پزشکی در محور میاندوآب - بوکان نیز در دست احداث است که با افتتاح این 2 پایگاه، تعداد پایگاه فوریت‌های پزشکی در این شهرستان به 9 پایگاه افزایش می‌یابد.

پیشتر پروژه بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب به عنوان یکی از طرح های بزرگ حوزه درمان در سال 84 کلنگ زنی شده بود که در سال 1396 عملیات اجرایی آن به پایان رسید و در نهایت در سال گذشته توسط معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

میاندوآب دارای 2 واحد بیمارستانی بنام عباسی و حضرت فاطمه (س) با بیش از 400 تختخواب فعال است و تنوع پزشکان متخصص در تخصص‌های مختلف موجب شده تا این شهرستان به یکی از قطب‌های درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی و منطقه تبدیل شود.

این شهرستان با بیش از 277 هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت در آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

*س_برچسب‌ها_س*