یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرماندار: جوانرود شرایط پذیرش مسافر را ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: جوانرود شرایط پذیرش مسافر را ندارد

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار جوانرود با اظهار نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: این شهرستان در حال حاضر شرایط پذیرش مسافر و گردشگررا ندارد.

«رستگار یوسفی» روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان جوانرود در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: باوجود تمام زحماتی که در طول 2ماه گذشته برای تعطیلی بازاریان، اماکن عمومی و مراسمات دینی و مذهبی، عزا و عروسی انجام گرفت متاسفانه وضعیت کرونایی این شهرستان قرمز و نگران کننده است و مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی اظهارداشت: در صورت تشدید اوضاع مجبور به اعمال محدودیت های بیشتری همچون تعطیلی بازار، اماکن عمومی، بوستانها، دفاتر پیشخوان، کافی نت ها، آیین های عزا و عروسی و دیگر مراسم ها خواهیم شد.

فرماندار جوانرود همچمین به اعمال محدودیت ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن ورزشی و اماکن اقامتی تاکید کرد.

یوسفی با بیان اینکه این محدودیت ها به تنهایی کارساز نیست یادآور شد: از مردم انتظار داریم که همچون ماه های گذشته برای مقابله با کرونا مسایل بهداشتی را با جدیت رعایت و به توصیه های ارایه شده توجه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود نیز از افزایش آمار مبتلایان این شهرستان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون تست 111 نفر در شهرستان جوانرود مثبت و تست 70 نفر دیگر نیز جهت آزمایش به استان ارسال شده است.

دکتر مولود حسینی افزود: 55 نفر هم در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی از بی توجهی های برخی از شهروندان در روزهای اخیر و در زمان برداشتن محدودیت نسبت به خطر بالای بیماری کرونا برای سلامتی خودشان و سایر افراد جامعه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند، متاسفانه وضعیت وخیم ترخواهد شد.

شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 7797 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 11 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 516 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 511 مورد بستری و دو هزار و 5 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 151 هزار و 466 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7797 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 118 هزار و 848 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 2527 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون 935 هزار و 894 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*