یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرماندار چابهار: کرونا در این شهرستان روند صعودی گرفته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار چابهار: کرونا در این شهرستان روند صعودی گرفته است

چابهار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی روند صعودی به خود گرفته و از نقطه قرمز عبور کرده است.

رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نشست ستاد مقابله با کرونا در جنوب سیستان وبلوچستان مرتب برگزار و براساس مصوبات ستاد ملی کرونا وضعیت حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و شهرستان چابهار همچنان قرمز است.

وی افزود: تمامی محدودیت‌ها از جمله تعطیلی بازارهای سنتی و تجاری (بلوک بازار، دکه بازار و بازار منطقه آزاد) و محدودیت در ورودی‌های شهرستان چابهار به شدت اعمال می‌شود تا شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا باشیم.

فرماندار چابهار بیان کرد: مسوولان مردم را بیش‌از گذشته به همکاری و همراهی در اجرای برنامه‌های ستاد کرونا و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی تشویق کنند.

وی اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل‌های جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند در چابهار و مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر سفر معاون وزیر بهداشت به جنوب سیستان و بلوچستان با عنایت به وضعیت قرمز این شهرستان و تعطیلی بازارهای سنتی و تجاری و نیز شروع فعالیت بعضی از اصناف کم خطر منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده که در این زمینه دستگاه‌های متولی با نظارت مداوم با صنوفی که اصول مدنظر بویژه موارد بهداشتی در این طرح را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهند کرد.

بامری خاطرنشان کرد: فعالیت تمامی بازارهای سنتی و تجاری چابهار، فعالیت برخی از اصناف پرخطر از قبیل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای (غیر سوپرمارکت بهداشتی شوینده)، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران و اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، روز بازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و پذیرایی، مراکز اقامتی هتل‌ها مسافرخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم و قهوه خانه و چایخانه ممنوع است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت: درمان و آموزش پزشکی، مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 148 هزار و 950 نفر، مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و 734 نفر و تعداد بهبود یافتگان به 116 هزار و 827 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*