شنبه 7 مهر 1403

فرهنگ زندگی سالم در شرایط کرونا ترویج می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرهنگ زندگی سالم در شرایط کرونا ترویج می‌شود

همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این معاونت درصدد ترویج فرهنگ زندگی سالم به ویژه در شرایط کرونایی است.

منوچهر کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت بهداشت و سلامت فردی، شستن مرتب دست ها و رعایت فاصله اجتماعی همواره مورد تاکید معاونت بهداشتی است چرا که کرونا تمام نشده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی هر تجمعی می تواند خطرآفرین باشد بیان کرد: یکی از شایع ترین تجمع ها در زمان برگزاری مجالس عروسی و عزا بوده در حالیکه ممنوعیت هایی در این باره توسط ستاد ملی کرونا پیش بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برخی از خانواده های متوفیان در اقدامی شایسته، روی اعلامیه ترحیم برگزار نشدن مراسم به علت شرایط کرونایی برای حفظ سلامت مردم را قید کردند که این حرکت باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

کرمی تاکید کرد: برگزار نکردن مراسم و عروسی قابل اغماض بوده چرا که آسیبی به اقتصاد وارد نمی کند هر چند با وجود محدودیت ها و ممنوعیت ها برخی به صورت غیر رسمی اقدام به برگزاری این مراسم می کنند.

وی با بیان اینکه توصیه معاونت بهداشتی همچنان بر برگزار نکردن مراسم عروسی است تاکید کرد: به افرادی که دنبال برگزاری مراسم ازدواج هستند توصیه می شود این مراسم را به ساده ترین شکل ممکن و تنها با حضور اعضای خانواده و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار کنند.

وی از خبرنگاران و فعالان در رسانه ها و نشریات خواست در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای مختلف از جمله ادارات و دستگاه ها ترغیب و تشویق کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 425 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (20خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی 2 هزار و 95 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*