یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رمان «شکارچیان ماه» نوشته محمدرضا بایرامی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است. بستر زمانی داستان این‌رمان، سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. راوی آن نیز یک‌نگهبان شرکت تعطیل‌شده در جنوب است که جنگ زندگی‌اش را متحول کرده است. این‌راوی بناست از خلال سطور و صفحات رمان «شکارچیان ماه» وضعیت مناطق هور را در جنگ روایت کند....

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدرس فلسفه در مدارس و دانشگاه‌های تونس با بیان این که به ایران عشق می‌ورزد، گفت: اسلام دین وحدت بخش و وحدت آفرین است و نمایشگاه‌های قرآن راهبرد خوبی برای نزدیک شدن ملت‌های مسلمان به یکدیگر است.

خبرگزاری مهر

علی فروزانفر در نشست خبری هفته هنر انقلاب اعلام کرد علاوه بر معرفی چهره هنر انقلاب که ملاک انتخابش از بین فعالیت‌های سال 1401 هنرمند است، یک چهره ماندگار و یک رویداد انقلابی معرفی خواهد شد.

وب‌گاه عصر ایران

هوش مصنوعی هر چه پیچیده‌تر شود به طور فزاینده‌ای شبیه ما خواهد شد. آیا ما قادر خواهیم بود در برابر برنامه‌های رایانه‌ای خود مقاومت کنیم؟

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس راهکارهایی را برای تحقق شعار سال ارائه داد و بر ضرورت جلوگیری از ارائه ارز در بازارهای غیررسمی و حفظ ارزش پول ملی تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: در تعطیلات ایام نوروز امسال، بیش از 2 هزار نفر از موزه استاد علی اکبر صنعتی، چهره ماندگار هنر مجسمه سازی ایران و اولین هنرمند داوطلب هلال احمر بازدید کردند.

خبرگزاری مهر

معاون میراث فرهنگی گفت: بسته اقدام مشترک حفاظت و احیا 100 روستای تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور در افق 2 ساله در دستور کار مشترک معاونت میراث فرهنگی و بنیاد مسکن قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: میزان اعتبار مورد نیاز به منظور سرمایه‌گذاری برای مرمت، احیا، تجهیز و آزادسازی‌های در مسیر اجرای طرح بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی سمنان 140 میلیارد تومان است.

خبرگزاری دانشجو

محمدرضا مبلغی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تاکیدات مقام معظم رهبری بر اتخاذ روش‌های عقلانی در حوزه عفاف و حجاب اظهارکرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه باید با روش‌های معقول با موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب مواجه شویم، بر این نکته صحه می‌گذارد که دین اسلام مبتنی بر عقلانیت و منطق است وی افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجتبی توانگر نوشت: اگر امکان استیضاح نماینده مجلس بود، اینجانب حتما آقای آقاطهرانی را به‌عنوان یکی از مقصران وضع موجود، استیضاح می‌کردم تا افراد نتوانند با عوض کردن زمین بازی و انگشت اتهام گرفتن روی دیگران، فرار به جلو کنند و خود را از مهلکه پاسخ‌گویی برهانند.

خبرگزاری مهر

پژوهشگر و هنرمند ایرانی مقیم شهر بلگراد معتقد است اسلام در مواجهه با سنت‌های مردمی بسیار متمدنانه برخورد می‌کند و آن سنت‌هایی که مغایرتی با اسلام و توحید و خدامحوری ندارند حفظ خواهند شد.

خبرگزاری مهر

مدیر کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: در تعطیلات ایام نوروز امسال، بیش از 2 هزار نفر از موزه استاد علی اکبر صنعتی، چهره ماندگار هنر مجسمه سازی ایران و اولین هنرمند داوطلب

خبرگزاری تسنیم

ضیافت افطاری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با حضور جمعی از اعضای ادوار این انجمن و مسئولان کشور برگزار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عشقی درمورد امکان فروش سهام عدالت گفت: باید با توجه به شرایط بازار تصمیم گرفته شود که درصدی از سهام عدالت امکان فروش داشته باشد. اگر قرار باشد امکان فروش سهام عدالت فراهم شود، سهامداران بزرگ آن را می‌خرند و سهام از دست مردم خارج می‌شود.

وب‌گاه فرارو

در مکاتباتی که وزارت امور خارجه کشورمان برای پیگیری بازگشت این سنگ‌نگاره به ایران داشته، فعلا مشخص است که نقش‌برجسته ساسانی از مرز‌های جنوبی، از راه دریا و به احتمال زیاد با استفاده از لنج به امارات قاچاق شده و از آنجا هوایی به اروپا و لندن فرستاده شده است.