شنبه 2 تیر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به منظور درج در فهرست میراث‌جهانی تحویل یونسکو شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محسن هاشمی نوشت: اکنون و در فضای نسبتا آرام فعلی جامعه، جای طرح این سؤال است که چرا معترضان دوره اخیر، برخلاف دوره‌های گذشته به جای آنکه مسئولان مختلف اعم از رؤسای قوا یا فرماندهان مورد اعتراض واقع شوند، اصل نظام مورد اعتراض واقع شد و شعارها بسیار رادیکال‌تر از گذشته بود؟

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیین تشییع پیکر زنده‌یاد مسعود سپهر طراح گرافیک پیشکسوت چهارشنبه (12 بهمن) در باغ هنر خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اردو‌های راهیان نور را باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نظام برای انتقال روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جدید و به ویژه دانشجویان دانست؛ اما اینکه این اردو‌ها چقدر توانسته اند در انتقال مفاهیم ارزشمند ایثارو شهادت اثرگذار باشند و جامعه را نسبت به این مفاهیم دغدغه‌مند سازد موضوعی است که باید به واکاوی آن پرداخت. مسئله‌ای که نمی‌توان از آن غافل شد...

وب‌گاه خبر آنلاین

یک فعال و تورآور گردشگری ایران با توجه به کاهش شدید درخواست سفر به ایران می‌گوید: «نیمی از تورهای فصل بهار ایران منتظر گذر ایران از لیست اخطار و عدم سفر هستند و نیمی دیگر کنسل شدند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محسن هاشمی گفت: این امیدواری وجود داشت که با بروز مشکلات اقتصادی، سیاسی و ناآرامی‌های اجتماعی، افراطیون در رویه خود تجدیدنظر کنند، اما دریغ از عبرت‌گرفتن و اصلاح روش، با فروکش‌کردن اعتراضات همچنان اشتباهات تداوم دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محسن هاشمی در شرق نوشت: هرچند بخش قابل‌توجهی از جامعه به‌ویژه نسل جوان، ابهاماتی نسبت به دستاوردهای انقلاب به‌خصوص در حوزه معیشتی و آزادی دارند، اما رسانه‌های رسمی بر سیاق سابق با نادیده گرفتن بسیاری از واقعیت‌ها و شخصیت‌ها به ارائه روایت مورد علاقه خودشان درباره انقلاب اسلامی و دوران‌های پرفراز و نشیبش می‌پردازند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ویژه برنامه‌های رادیویی با پوشش چهل و یکمین جشنواره فجر به استقبال بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور می‌روند.

وب‌گاه فرارو

عثمانی‌ها بیش از 500 سال بر نواحی گسترده ای از اروپای شرقی، مصر، شام و حتی مناطقی از عراق حکومت کردند. اما خود امپراتوری و ساختاری از نهادهایی که به‌وجود آورده بود و ایده‌ای که دولتمردان عثمانی در تعامل با غرب داشتند در نهایت به چیزی علیه خود تبدیل شد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت دهه مبارک فجر نشست‌های علمی تخصصی و نمایشگاه‌های ادبی و هنری برگزار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

سیدمجید امامی گفت: درست است که در خیلی از حوزه‌های صنایع فرهنگی مشکلاتی داریم اما حوزه لباس فراگیرتر است، چرا که همه مردم ایران با مسئله پوشاک درگیر‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امامی گفت: با توافق انجام شده بانک‌های عامل از شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها و سکو‌های توزیع مد و لباس از طریق گشایش اسناد اعتباری حمایت می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: کتاب «تاثیر تکنولوژی بر بیان سینمایی؛ درس‌گفتارهای دانشگاه کلمبیا» اثر پل شریدر و ترجمه علی عامری مهابادی توسط نشر گیل‌گمش منتشر شد.