شنبه 2 تیر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

دبیرخانه چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نامزدهای گروه «فلسفه و روان‌شناسی» این‌جایزه را معرفی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه خدمات «صندوق ضمانت صادرات ایران» به حوزه گردشگری تسری پیدا کرد.

خبرگزاری مهر

دهمین شماره مجله «گاه نقد» با محوریت موضوع مهاجرت در ادبیات داستانی و روایی منتشر شد و روی پیشخان آمد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در گروه «فلسفه و روان‌شناسی» 9 کتاب به مرحله دوم داوری چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافتند.

خبرگزاری تسنیم

مرتضی مرتضوی‌راد که برای نخستین بار با نمایش «فنجان در طوفان چای» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است، معتقد است که تئاتر در شهرستان‌ها برای پیشرفت به تبلیغات نیاز دارد.

خبرگزاری تسنیم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست‌های علمی و نمایشگاه‌های ادبی و هنری را به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر برگزار می‌کند.

خبرگزاری مهر

آثار به جا مانده از یک بنای تاریخی که کاربری آن هنوز مشخص نیست ولی باستان شناسان آن را بنایی مهم می دانند؛ پس از آبگیری سد چمشیر، دفن می شود.

وب‌گاه گسترش

بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف در روزهای 5 تا 10 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه اصفهان باحضور حداکثری فعالین اصفهانی این هنر - صنعت برگزار شد.

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به حجاب و عفاف توجه بیشتری شود و کم کاری و سهل انگاری در این زمینه اشتباه است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت اراضی عباس‌آباد، ویژه‌برنامه‌های ایام دهه فجر و همچنین ماه‌های پایانی سال 1401 را در این مجموعه تشریح کرد.

وب‌گاه فرارو

هرکولِ بیستون در سال1337 خورشیدی توسط «علی سلمانی» در پروژه‌ای عمرانی کشف شد، هنگامی که کارگران شرکت کامساکس (Kamsax) درحال خاک‌برداری راه جدید همدان به کرمانشاه در دامنه کوه بیستون و خروج سنگ‌ها از پای کوه بودند به‌طور اتفاقی آن را از زیر خاک درآوردند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سنندج گفت: 12 هکتار زمین برای احداث این نمایشگاه تعیین شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنر بی‌تعهد وجود ندارد. هیچ سینمای غیرایدئولوژیک وجود ندارد منتها هدف را پشت‌صحنه پنهان می‌کنند.