شنبه 2 تیر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مصوبه «تدوین سند آمایش فرهنگ» با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فیلم مستند «هیچکس منتظرت نیست» ساخته محسن اسلام‌زاده را باید در رده مستندهای اجتماعی جای داد. شاید بد نباشد که در آغاز این بررسی اجمالی یاد آور شویم که در تقسیم‌بندیِ گونه (genre) های مختلف سینمایی و مستند که نشانگر سبک ورَده و گونه فیلم‌ها برپایه برخی همانندی‌های موضوعی یا داستانی آنهاست، بسیار کسان به ترکیب و اصطلاح توافق شده «سینمای اجتماعی» یا «ژانر اجتماعی» (social genre) اعتقاد...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد صادقی در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورا با اشاره به مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری گفت: اهمیت این مصوبه برای همه روشن است، اما سال‌ها می‌شد که اعضای شورایاری‌ها با انتخاب مستقیم مردم برگزیده می‌شدند و مسئولیت‌هایی متوجه آن‌ها بود. شورایاری‌ها رابطی بودند بین مردم و مدیریت شهری، اما متاسفانه با ممنوعیت فعالیت شورایاری‌ها...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: پویش پرچم افتخار روایتگر نقاط عطف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری تسنیم

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز جشنواره پانزدهم پیامی را صادر کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز جشنواره پانزدهم پیامی را صادر کرد.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای پویش «پرچم افتخار» به‌مناسبت چهل و چهارمین بهار انقلاب خبر داد و گفت: المان حاج قاسم در بزرگراه شهید سلیمانی رونمایی خواهد شد.

خبرگزاری مهر

کتاب «کژراهه؛ خاطراتی از حزب توده» نوشته احسان طبری توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ هفتم رسید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: لغو اجراهایی از اردن و روسیه در جشنواره تئاتر فجر، اعلام زمان فروش و قیمت بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، حاشیه‌هایی از نامزدهای اسکار و پیش‌بینی ترافیک سفر تا 5 فروردین‌ماه از خبرهای مهم روز شنبه هشتم بهمن بودند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «درآمدی بر فلسفه موسیقی فارابی» اثر سیدمحسن موسوی به همت موسسه بوستان کتاب در 176 صفحه منتشر شد. نوشتار حاضر می‌کوشد اندیشه فارابی را به منزله میراث غنی اندیشه پیشینیان در فلسفه موسیقی بررسی کند، زیرا معلم ثانی هم در حوزه فلسفه و هم در حوزه موسیقی عملی و نظری، جزو سرآمدان جهان اسلام است. فارابی، در قامت یک فیلسوف و موسیقی‌دان تراز اول در...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

کریس میدمنت، رئیس کمیته جمهوری‌خواهان در هیلزبورو، حال و هوای بسیاری از اعضای حزب را «ترامپ‌زدگی» توصیف کرده و می گوید: این بار ذهنم را محدود نمی‌کنم. نامزدهای احتمالی هیجان‌انگیزی وجود دارند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های رادیویی در بهار آزادی امسال نیز با تولید و پخش برنامه‌های گوناگون، رشادت‌های مردم انقلابی ایران اسلامی را به سمع و نظر مخاطبان می‌رسانند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سهرابی گفت: زبان هنر، بیش از هر بیان دیگری راهگشای میدان جهاد تبیین خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: این شهرستان با داشتن 28 واحد اقامتگاه بوم‌گردی فعال در مناطق روستایی، رتبه نخست استان گلستان در این حوزه را دارد.