چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: توصیه محمد جواد لاریجانی به اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات مجلس ششم این است که امروز دوران شفافیت است. کسانی که معتقد به قانون اساسی نیستند، نمی‌توانند نماینده مجلس شوند. کسی که معتقد است نظام باید سکولار باشد یا کسی که می‌گوید اسلام در مسائل شرعی خود باید تابع آرای عمومی باشد، نمی‌تواند امضا کند که من به قانون اساسی معتقد هستم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، گفت: جریان تبلیغ و مبلغین، جریانی مظلوم و مأجور و پُرثواب در کشور است. مقام معظم رهبری صریح در مورد تبلیغ ابراز نگرانی کردند و فرمودند که متأسفانه امر تبلیغ در حوزه علمیه در اولویت اول قرار نگرفته است. اگر قرار باشد تبلیغ در اولویت حوزه قرار گیرد، لازم است که تحولی در عناوین و سرفصل‌های حوزه به وجود آید.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نادیده گرفتن تجربیات باعث می شود تا آزمون و خطا جلو برویم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یحیی بوذری‌نژاد، دبیر علمی نشست‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در اختتامیه این نشست‌های تخصصی گفت: اگر ما فلسفه را از مظاهر تمدن یونانی، حکمت و عرفان را از مظاهر تمدن ایرانی و فقه را از مظاهر تمدن اسلامی بدانیم، سینما و تکنولوژی هم از مظاهر تمدن عصر جدید است. وی با اشاره به تحولات اجتماعی موجود، افزود: در گذشته اگر معرفت مطابقت ذهن با واقع...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ششمین همایش بین المللی اربعین حسینی با عنوان «اربعین؛ همبستگی ملی، همگرایی اسلامی و مقاومت جهانی»، 20 شهریورماه 1402، به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و با حضور دانشمندان جهان اسلام، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار می‌شود. محور‌های همایش: اربعین؛ سیاست و روابط بین‌الملل اربعین؛ مطالعات فرهنگی - اجتماعی اربعین؛ مطالعات مدیریتی - اقتصادی اربعین؛...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چند روز دیگر ماه محرم از راه می‌رسد و پرچم‌های عزای حسینی رفته رفته برافراشته می‌شوند و شور حسینی گوشه گوشه ایران عزیز را با برپایی تکیه‌ها، مواکب، هیئات و دسته‌جات عزاداری فرا می‌گیرد. در این میان سازمان صداوسیما بنا به روند هرساله خودش، برنامه‌های ویژه‌ای را در گونه‌ها و سبک‌های مختلف به فراخور مخاطبان هر شبکه در تلویزیون و رادیو برای ایرانیان...

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: آقای اوجی که در مقابل آقای زنگنه که یک ژنرال است یک سروان به حساب می‌آید اما آقای اوجی می‌تواند و نمی‌ترسد، آقای زنگنه می‌توانست ولی می‌ترسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رسانه ملی برنامه‌های ویژه‌ای را د‌ر سبک‌های مختلف به فراخور مخاطبان هر شبکه در تلویزیون و رادیو برای تدارک دیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت الاسلام سعدی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد‌ها براساس موازین شرعی تاسیس شد؛ این خواست مردم بود تا مناسبات اجتماعی بر اساس موازین شرعی انطباق پیدا کند.

خبرگزاری تسنیم

آیین تجلیل از پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، امروز 24 تیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

آذری قمی که بعدها از مخالفان نظام جمهوری اسلامی شد، در سال 1368 و حتی بعد از رحلت امام از مدافعان سر سخت ولایت مطلقه فقیه بود و اصرار داشت که نباید رهبری را مثل سایر مقامات کشور بدانیم.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهلمین جایزه کتاب سال گفت: در سال 1402 بیش از 108 هزار کتاب جدید منتشر شده داریم که 80 درصد آنها چاپ اول هستند.

وب‌گاه مشرق نیوز

محمد جواد لاریجانی در توصیه‌هایی خطاب به اصلاح‌طلبان، شرط ورود به صحنه انتخابات را دوری از ترویج خشونت و پایبندی به قانون اساسی می‌داند.

خبرگزاری فارس