پنج‌شنبه 19 مهر 1403

قطع زنجیره بیماری کرونا تنها با ماندن در خانه امکان‌پذیر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قطع زنجیره بیماری کرونا تنها با ماندن در خانه امکان‌پذیر است

زنجان - ایرنا - رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، آموزش‌های گسترده‌ای برای عموم مردم ارائه شده که در زمان حاضر در مرحله اقناع عمومی قرار داریم و عموم مردم باید بپذیرند که حفظ سلامتی و ماندن در خانه مهم‌تر از هر اقدامی و تنها راه کنترل و قطع زنجیره بیماری کرونا است.

اسماعیل رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته از 11 اسفند سال قبل ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس با 35 نفر عضو شروع به کار کرد در همین راستا 9 کمیته در ستاد تشکیل شد که هر کمیته به فراخور مسؤولیت ها انجام وظیفه می‌کند.

وی اضافه کرد: بعد از تشکیل کمیته ها در سطح شهرستان ها نیز روسای شبکه ها به عنوان رییس ستاد شهرستانی شروع به کار کردند و همچنین رابطین ریاست دانشگاه نیز در شهرستان ها تعیین و اقدامات شایسته ای در مباحث کلان شهرستان انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی مسؤولان روابط عمومی شبکه ها اقدامات لازم را انجام می دهند که در استان نیز با رویکرد اطلاع رسانی و آموزش 360 درجه درحوزه معاونت بهداشت بسیار خوب عمل شد و قبل از اینکه به مرحله گذر کنونی برسیم در تمام اداره ها هسته های آموزشی تشکیل و مباحث علمی و آموزشی همگانی و آگاهی بخشی به مردم شروع شد.

به گفته وی، بهره گیری از ظرفیت بسته های اطلاع رسانی از قبیل صدا و سیما و رسانه های گروهی و ارتباط مستقیم با خبرنگاران استانی به مسؤولان و ریاست دانشگاه از جمله اقدامات شاخصی بوده که در راستای اطلاع رسانی شفاف و پاسخ به افکار عمومی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمینه فعالیت های محیطی و شهری در تمام مراکز شهر در حاشیه و مرکز به صورت بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی در منظر مردم قرار گرفته و علاوه بر آن از سیستم ها ی الکترونیک، سامانه پیامک و نشریات الکترونیک و گروه های پیام رسان اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

وی اظهار داشت: با هماهنگی بهداشت، با مشارکت بسیج و هلال احمر به صورت دوره ای در ساعات شلوغ، سطح شهر به صورت گردشی با بلندگو پیامهای مرتبط در جهت پرهیز از تمرکز تجمع در مراکز خرید و قطع زنجیره کرونا ویروس انجام می شود.

رحمانی همچنین به در پیش بودن روز طبیعت اشاره کرد و افزود: همه باید برای کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کرونا کمک کنند تا ضمن کمک به سلامت جامعه، از بار مضاعف بر دوش بخش بهداشت و درمان تا حد ممکن کاسته شود.

وی اضافه کرد: پویش‌های مردمی متعددی در ضدعفونی کردن معابر شهری نقش آفرین هستند و در این میان هر اقدامی در حوزه پیشگیری کرونا مسؤول مستقیم خود را دارد و در این حیطه هم فعالان باید برای انجام کارهای خود به متخصص مسؤول حوزه مراجعه کنند تا جلوی صدمات احتمالی گرفته شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به 494 نفر رسیده و تاکنون یک هزارو 431 بیمار مشکوک به کرونا در این استان شناسایی و از این تعداد 354 نفر بستری و 321 نفر نیز ترخیص شده اند. تعداد جان باختگان بیماران مثبت کرونایی این استان طی 24 ساعت گذشته 2 نفر اعلام شد که در مجموع این آمار به 41 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*