دوشنبه 16 مهر 1403

مجلس یازدهم دست مفسدان اقتصادی را قطع کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجلس یازدهم دست مفسدان اقتصادی را قطع کند

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه پلدختر گفت: مجلس یازدهم با نظارت دقیق مبارزه با تورم افسار گسیخته را اولویت کار خود قرار دهد و دست مفسدان اقتصادی را قطع کند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه های نماز جمعه پلدختر به آغاز کار مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: نمایندگان در آغاز فعالیت خود با وضع قوانین ریشه فساد را در کشور بخشکانند و دریچه های امید را برای مردم جامعه بگشایند.

وی اظهار داشت: مجلس یازدهم پیام های مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قراردهد و نمایندگان با شناخت از شرایط و اولویت های کشور حضور فعال و منظم در میدان داشته و با پاکدستی و امانتداری بر کرسی مجلس علاوه بر انجام وظیفه مطالبات مردم را در نظر داشته باشد.

وی تصریح کرد: موضع گیری انقلابی در حوادث مهم داخلی و جهانی مطالبه جدی رهبرفرزانه انقلاب و مردم از مجلس یازدهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه پلدختر یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری سرگرم شدن نمایندگان به حواشی زیان بار و انگیزه های ناسالم شخصی و جناحی و سهل انگاری در تعهدات و مسئولیت ها، آفت مجلس است از این رو نماینده باید در فضایی با خداشناسی و رعایت تقوا به رسالت خطیر خود عمل کند.

حجت الاسلام موسوی افزود: نماینده باید خود را مدیون خون شهدا به عنوان یکی از ارزش های مهم جامعه انقلابی بداند و رعایت این گونه ارزش های دینی و اخلاقی از سوی نمایندگان از مطالبات مردم است.

وی گفت: مقام معظم رهبری با ذکاوت، درایت و هوشیاری مجلس را به تعامل برادرانه با دو قوه مجریه و قضاییه فرا خواندند که این شکل زیبایی از اتحاد و همدلی است که می تواند موفقیت در امور کشور را ارتقا بخشد در غیر این صورت موتور محرکه کشور با مشکل مواجه می شود.

وی بر رسیدگی به معیشت مردم تاکید کرد و اظهار داشت: مجلس یازدهم با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری به طبقه ضعیف و محروم جامعه در شرایط کنونی توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: نطق نماینده بایدآن قدر حساب شده باشد که به افکار عمومی و مردم اطمینان و آرامش ببخشد و به گونه ای نباشد که در اذهان عمومی تشویش ایجاد کند.

امام جمعه پلدختر به حرکت پنج نفت کش ایرانی با پرچم برافراشته جمهوری اسلامی و لنگر انداختن آنها در سواحل ونزوئلا و حیات خلوت آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: این نشانه اقتدار، عزتمندی و صلابت جمهوری اسلامی است که یک بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: آمریکایی ها در این حرکت باز دنبال شیطنت و سنگ اندازی بودند اما نتوانستند دست از پا خطا کنند زیرا ذهن آنان هنوز درگیر عین الاسد است و می دانند موشک های سپاه و ارتش منافع آنان را در آبهای خلیج فارس هدف قرار می دهند.

امام جمعه پلدختر به وضعیت سفید شهرستان پلدختردر شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: این وضعیت به معنای بی تفاوتی نسبت به شرایط کرونایی نیست بلکه خطر این ویروس بیخ گوش افراد و خانواده ها است و هر لحظه آنان را تهدید می کند.

وی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات و دستورالعمل های بهداشتی در نماز های جمعه و جماعات و بازار تاکید کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس نباید تلقی کرد که دیگر در شهرستان مشکلی نیست بلکه باید آنچنان در کارهای روزمره به ویژه حین تردد در خیابان ها دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرد.

حجت الاسلام موسوی به هفته بدون دخانیات اشاره کرد و یادآور شد: دخانیات یکی از مهمترین عوامل مخرب سلامت جامعه به ویژه در شرایط کرونایی است که خانواده ها، جوانان و نوجوانان را تهدید می کند و باید مسئولان در این رابطه تمهیداتی بیندیشند.

*س_برچسب‌ها_س*