جمعه 13 مهر 1403

مسیر ورزشگاه آزادی تربت‌حیدریه نیازمند بهسازی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر ورزشگاه آزادی تربت‌حیدریه نیازمند بهسازی است

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: مسیر منتهی به مجموعه ورزشی آزادی این شهرستان نیازمند مرمت و بهسازی است اما به علت مشخص نبودن سهم دستگاه‌های متولی، معلق مانده است.

مجید رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری آزادی تربت‌حیدریه از سال 1388 در زمینی به مساحت 11 هکتار آغاز و با یکصد میلیارد ریال هزینه در 22 دی ماه سال 97 به بهره‌برداری رسید. وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسیر منتهی به این ورزشگاه مناسب‌سازی نشده است، شهروندان برای ورود و استفاده از آن دچار مشکل هستند.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه با بیان اینکه مشخص نیست مسیر یاد شده در اختیار اداره راه و شهرسازی یا شهرداری و شورای اسلامی است ادامه داد: مسوولین اداره راه می‌گویند وظیفه آنها تمام شده و از این پس شهرداری باید وارد عمل شود و در مقابل اعضای شورای اسلامی نیز اظهار می‌کنند چون هنوز این مسیر در اختیار ما نیست، نمی‌توانیم کاری بکنیم. وی گفت: مجموعه ورزشی و حرفه‌ای آزادی در شهرک ولی‌عصر (عج) تربت‌حیدریه به عنوان مجهزترین ورزشگاه شرق کشور محسوب می‌شود، اما فاقد ورودی مناسب برای تردد ورزشکاران و خانواده‌هاست. رضایی خواستار نگاه ویژه مسوولان برای رفع این مشکل شد و افزود: در این مجموعه مقدمات انجام ورزش‌های همگانی برای خانواده‌ها فراهم شده است و مردم می‌توانند همه روزه از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه از این فضای ورزشی استفاده کنند. وی به روشنایی مسیر منتهی به این مجموعه ورزشی اشاره کرد و گفت: از ادارات راه و برق انتظار می‌رود نسبت به آسفالت و روشنایی مسیر همکاری کنند. رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه همچنین به مشکل آب‌بند پله‌های این مجموعه اشاره کرد و افزود: این بخش باید با ماده‌ای به نام ماستیک آب‌بندی شود و قرار بود امسال شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی پس از پایان کار مجموعه‌های ورزشی سبزوار و نیشابور، تکمیل ورزشگاه آزادی تربت‌حیدریه را در دستور کار قرار دهد که هزینه انجام آن بالغ بر 10 میلیارد ریال است و امیدواریم با تخصیص و تامین اعتبار این مشکل نیز برطرف شود. وی ادامه داد: از آنجا که در طرح اولیه قرار بود مجموعه ورزشی گنجایش 15 هزار نفر را داشته باشد اما به علت کمبود اعتبار با ظرفیت پنج هزار نفر راه‌اندازی شد لذا می‌بایست بادگیر و رینگ مجموعه به طور کامل اجرا شود تا بخش عمده مشکلات آن برطرف گردد. هم اکنون 32 باشگاه ورزشی در شهرستان تربت‌حیدریه فعال است که هفت باشگاه مربوط به بانوان، 2 باشگاه ویژه مردان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارد. شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و 670 نفر است. همچنین 10 هزار ورزشکار در قالب 40 هیات ورزشی در تربت‌حیدریه فعالیت دارند. شهرستان تربت‌حیدریه دارای 54 هزار و 194 نفر جوان و معادل سه درصد جمعیت جوانان استان است و از این نظر پنجمین شهرستان استان می‌باشد. تربت‌حیدریه همچنین دارای 11 سازمان مردم نهاد (سمن)، 2 تشکل صنفی و 2 تشکل سیاسی است. تعداد شهدای ورزشکار تربت حیدریه نیز 32 نفر می‌باشد. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت‌حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*