یک‌شنبه 13 خرداد 1403

مشهد به نجف پرترددترین مسیر پروازی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مشهد به نجف پرترددترین مسیر پروازی

آمار پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال 1401 نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد - نجف با تعداد 165 پرواز بوده است.

آمار پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال 1401 نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد - نجف با تعداد 165 پرواز بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال 1401 مسیر مشهد - نجف با تعداد 165 پرواز بوده و 80 درصد نشست و برخاست کل پروازهای بین المللی در چهار فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام پذیرفته است.

طبق گزارش منتشر شده شرکت فرودگاه‌ها، در کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت در اردیبهشت ماه 1401 نسبت به ماه مشابه سال 1400 در نشست و برخاست 10 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 73 درصد و ارسال و پذیرش بار و پست 89 درصد افزایش وجود داشته است.

براساس همین گزارش در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه فروردین در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست 3 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مسیر مشهد - نجف پر ترددترین مسیر در پروازهای خارجی

براساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پر ترددترین مسیر در پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال 1401 مسیر مشهد - نجف با تعداد 165 پرواز بوده و بیشترین مسافر هم در این مسیر بوده است.

همچنین در پروازهای عتبات، فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت شرکت در دوماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست 100 درصد افزایش وجود داشته است.

فرودگاه مشهد و شیراز رکوردار پروازهای خارجی در دوماهه اول سال

در دو ماه اول سال جاری نسبت به سال 1400 بر اساس آمار اعلام شده، فرودگاه بین المللی مشهد با 1310 فروند نشست برخاست و پس از آن فرودگاه بین المللی شیراز با 725 فروند نشست و برخاست، فرودگاه بین المللی تبریز با 375 فروند نشست و برخاست و فرودگاه بین المللی اصفهان با 374 فروند نشست و برخاست رکوردار پروازهای خارجی بوده‌اند.

طبق بررسی انجام شده، در پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت نظارت یا مالکیت در اردیبهشت ماه 1401 نسبت به فروردین ماه در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست 3 درصد افزایش داشته است.