دوشنبه 16 مهر 1403

مصالحه 3 هزار پرونده در کلانتری‌ها و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مصالحه 3 هزار پرونده در کلانتری‌ها و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 524 پرونده به دوایر مددکاری کلانتری‌های استان ارجاع شده است که از این تعداد سه هزار پرونده معادل 87 درصد به مصالحه انجامیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، محسن عربی همچنین با اشاره به اینکه در طول این مدت تعداد چهار هزار و 562 پرونده در حوزه روانشناختی مورد رسیدگی قرار گرفته، خاطر نشان کرد: در این راستا 132 مورد مشاوره انتظامی توسط کارشناسان این حوزه به مراجعان ارائه شده است.

این مقام انتظامی افزود: رسالت وجودی مشاوران در مراکز مشاوره و واحد های مددکاری اجتماعی کلانتری ها، آگاه‌سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مرگ عابر پیاده در اثر برخورد با خودرو 

فرمانده انتظامی شیروان گفت: یک عابر پیاده در اثر برخورد با 405 مسافر کش مرگ وی را رقم زد.

سرهنگ مسعود وحیدی اظهار داشت: در پی اعلام خبر وقوع یک مورد تصادف در محور کیلومتر 10 شیروان - بجنورد حوالی روستای رضا آباد، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت کارشناسان پلیس راه و عوامل اورژانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه در این حادثه عابر پیاده که در حال عبور از عرض جاده بوده با یک دستگاه 405 مسافرکش برخورد و در دم فوت کرد، افزود: علت وقوع این حادثه عدم توجه به جلو راننده خودروی مسافرکش اعلام شده است.

کشف 39 راس دام قاچاق در جاجرم

فرمانده انتظامی جاجرم از کشف 39 راس دام فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: در حین کنترل خودروهای عبوری کارآگاهان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و خودرو موردنظر متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.

سرهنگ رضا قندی افزود: در بازرسی انجام شده تعداد 39 راس گوسفند فاقد مجوز به ارزش 900 میلیون ریال کشف و ضبط شد، احشام کشف شده به سازمان جمع آوری اموال تملیکی تحویل و خودرو نیز راهی پارکینگ شد.

وی افزود: در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری 16 معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در مانه و سملقان

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: در طرح ارتقا امنیت اجتماعی 16 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در این شهرستان دستگیر شدند. سرهنگ مهدی مهران فر با اشاره به اینکه در این رابطه با هماهنگی مقام قضایی محل های آلوده و همچنین نقاط حاشیه ای شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: در اجرای این طرح 234 گرم مواد مخدر سنتی کشف و 3 نفر خرده فروش و 13 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. وی با بیان اینکه خرده فروشان بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی و معتادان متجاهر نیز به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

کشف سلاح غیر مجاز در جاجرم

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: در گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست جاجرم یک نفر شکارچی به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و سه عدد فشنگ دستگیر شد.

احمد صفرزاده افزود: این متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

پلمب گیم نت متخلف در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان از پلمب یک واحد صنفی گیم نت متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای برخورد اجرای طرح های محدودیت تردد ها و همچنین فاصله گذاری اجتماعی، ماموران انتظامی این فرماندهی و کارشناسان اداره بهداشت شهرستان اقدام به بازدید از واحد های صنفی سطح شهرستان کردند. وی افزود: در این رابطه یک واحد صنفی گیم نت متخلف به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب و متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*