یک‌شنبه 8 مهر 1403

معاون استاندار خراسان رضوی: سرمایه‌گذاران بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را فراری داده‌ایم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار خراسان رضوی: سرمایه‌گذاران بافت پیرامون حرم مطهر رضوی را فراری داده‌ایم

مشهد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با انتقاد از وضعیت پروژه‌های بلاتکلیف بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: این بافت بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و توسعه است که سرمایه‌گذاران به سبب طرح‌های بلاتکلیف شورای عالی شهرسازی و معماری از این منطقه فراری شده‌اند.

علی رسولیان روز دوشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: 12 سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر فعالیت خود را شروع کنند، این استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه بسیار خوبی در کشور به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: مشهد مقدس به سبب وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است اما روند نامطلوب این بخش، وضعیت نامناسبی برای بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و طرح‌های اطراف آن بوجود آورده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: استاندار این استان به صورت جدی پیگیر حل مشکل طرح‌های نیمه تمام و بلاتکلیف بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است که این تلاش‌ها به زودی به ثمر خواهد نشست.

در این نشست مشکل چندین واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که نخستین مورد مربوط به مشکل شرکت پایش صنعت و فناوری آدریان شرق بود، که مقرر شد با توجه به توضیحات متقاضی و اهمیت امحای پسماندهای بسیار خطرناک بیمارستانی و صنعتی، از آنجا که آماده شدن سایت یونسی برای استقرار این واحد زمان بر است، تا زمان تکمیل زیرساختهای یونسی، به شرکت آدریان شرق مجوز شروع فعالیت در محل میامی داده شود.

رسولیان افزود: باید یک جواز تاسیس موقت برای شرکت پایش صنعت و فناوری آدریان شرق توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شود، در مدت یک هفته تا 10 روز ارزیابی زیست محیطی این شرکت توسط کارشناس نهاد مورد وثوق اداره کل حفاظت محیط زیست انجام گیرد و این اداره کل نیز باید در مدت یک ماه پاسخ لازم را ارایه دهد.

مشکل مربوط به شرکت خوش نوش فریمان نیز این بود که با توجه به قرارداد این شرکت با شرکت خدماتی شهرک صنعتی و در صورت موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به مدت یک سال شرکت خوش نوش فریمان پساب تولیدات خود را به شهرک صنعتی فریمان منتقل نماید، که پس از آن یا شرکت خوش نوش فریمان تصفیه خانه ایجاد خواهد کرد یا از طریق تصفیه خانه پارک صنعتی مهتاب مشکل پساب خود را رفع خواهد نمود که در این نشست شرکت شهرکهای صنعتی با نظر کارگروه ستاد تسهیل با پیشنهاد شرکت خوش نوش فریمان موافقت کرد.

همچنین در این نشست با تقسیط بدهی شرکت سازه‌های سنگین سورنا به شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و پرداخت وام به آن، اجرای طرح توسعه هتل بین‌المللی قصر در پیرامون حرم مطهر رضوی و صدور مجوز فعالیت برای آن، تقسیط بدهی مالیاتی شرکت شیردلان روز مشروط به فعالیت تولیدی آن، صدور مجوز فعالیت برای شرکت فرآورده‌های گوشت فریمان موافقت شد.

در این نشست موردی مربوط به تقاضای مالکین در اراضی واقع در جاده نیشابور بعد از روستای باغچه و مقابل انبار فجر اراضی حسن آباد برای صدور پروانه ساختمانی یا کاربری صنعتی مطرح شد که مقرر گردید این مساله در نشستی تخصصی با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی مطرح شود و مصوبه این نشست به عنوان مصوبه کارگروه ستاد تسهیل قرار گیرد.

همچنین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت پدیده مهر زیست به منظور بهره‌برداری از نیروگاه بادی تک توربین و پیگیری حل مشکل شرکت کیان البرز آسیا در زمینه دریافت تسهیلات از بانک رفاه کارگران در تهران موافقت کرد.

*س_برچسب‌ها_س*