دوشنبه 9 مهر 1403

مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در اولویت توسعه ورزشی قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در اولویت توسعه ورزشی قرار دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: باتاکید استاندار و مجموعه مدیران و باتوجه به تراکم جمعیتی و نیاز مردم مناطق حاشیه‌نشین، اولویت توسعه و احداث مکان‌های ورزشی در مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه خواهد بود.

صابر رحیمی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به احداث 15 زمین چمن مصنوعی با اولویت مناطق حاشیه‌نشین گفت: مجمع خیرین ورزش‌یار برای اولین بار در استان شکل گرفت که توانستیم به واسطه این پروژه ها آقای صالحی‌امیری را به کرمانشاه دعوت کنیم.

وی افزود: بعد از حضور آقای صالحی‌امیری مبلغ 50 هزار دلار اعتبار از کمیته ملی المپیک و مبلغ 300 میلیون تومان هم برای مناطق زلزله‌زده اعتبار گرفتیم تا صرف توسعه ورزش در مناطق کم‌برخوردار استان شود.

افزایش یک متر و 18 سانتی‌متر سرانه ورزشی استان

رحیمی با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده در مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه مانند مجتمع فرهنگی و ورزشی در محله آقاجان اظهار داشت: در همین راستا تاکنون 200 خانه روستایی را به وسایل ورزشی تجهیز کردیم و اعتبار تجهیز 30 خانه روستایی دیگر را از وزارت ورزش و جوانان هم اخذ شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه، در خصوص عملکرد 2 ساله خود در این اداره کل هم گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در این مدت توانستیم 19 صدم مترمربع به سرانه ورزشی استان اضافه کنیم.

6 پروژه ورزشی که آماده افتتاح و بهره‌برداری است

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی 6 پروژه ورزشی در استان با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان خبر داد و گفت: آکادمی پزشکی ورزشی با اعتبار سه میلیارد و 400 میلیون تومان، زمین چمن مصنوعی روستای نوریاب پاوه با 2 میلیارد و 200 میلیون تومان، زمین چمن مصنوعی روستای بانه‌وره پاوه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان، زمین چمن مصنوعی قوری قلعه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان و 15 زمین چمن مصنوعی با اعتبار 11 میلیارد و 300 میلیون تومان در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی، خانه جوان کرمانشاه را بزرگترین خانه جوان کشور و بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: این مجتمع که تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان ساخته شد امروز ارزش افزوده‌ای به مبلغ 30 میلیارد تومان دارد.

احداث نخستین دیواره سنگ‌نوردی در استان، احداث اولین پیست استاندارد اسکیت کرمانشاه در مجموعه 15 خرداد، احداث پیست اتومبیل‌رانی، پیست سوارکاری و تکمیل زمین‌های ساحلی از دیگر پروژه‌های در دست اقدام بود که رحیمی به آن ها اشاره کرد.

رحیمی در خصوص راهکارهایی برای جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران هم گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم نیاز ورزشکاران را برطرف کنیم و این در حالی است که کرمانشاه در رابطه با استخدام قهرمانان خود سرآمد بوده است بطوریکه حدود 9 ورزشکار در شهرداری کرمانشاه و هشت ورزشکار هم در اداره کل ورزش و جوانان جذب شده اند.

نشست خبری صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه

وظیفه ما باشگاه‌داری و تیم‌داری نیست

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر نقش حمایت کننده مالی و سرمایه‌گذار در توسعه ورزش استان تاکید کرد و افزود: آنقدر سیاه‌نمایی و اخبار منفی را منتشر می‌کنیم که سرمایه‌گذار از این استان فراری است.

رحیمی با اشاره به اینکه وظیفه ما تیم‌داری و باشگاه‌داری نیست، اظهار داشت: باید دانش و آگاهی فعالین ورزشی در حوزه اقتصاد ورزش ارتقا دهیم تا باشگاه‌های ما بتوانند به صورت حرفه‌ای از عهده مشکلات خود برآیند اما اداره ورزش و جوانان هم درحد توان خود و برای همه رشته‌ها تلاش می‌کند تا اسپانسر مالی خوبی داشته باشند و در همین راستا هم تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده‌ایم.

اعتقادی به مهندسی انتخابات نداریم

وی مهندسی انتخابات هیات‌های ورزشی را توسط اداره کل ورزش و جوانان کاملا رد کرد و افزود: هیچ‌گونه اعتقادی به مهندسی انتخابات نداشته و نداریم و ملاک عمل ما قانون است و همچنین عزل و نصب روسای هیات‌ها هم تابع قوانینی است که کاملا اجرا می‌شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ابتدای صحبت‌های خود گفت: براساس آمار و مستندات موجود عملکرد ما مشخص است و خدا را شاکریم که امروز دستمان پر است بطوریکه رشد و پیشرفت را در تیم‌های بسکتبال، هنبال، کشتی و غیره می‌بینیم.

رحیمی بر ارتباط خوب و موثر با رسانه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد که از اداره ورزش و جوانان در گذشته رانده شده اند امروز به ناحق عملکرد این اداره کل و در واقع عملکرد دولت را سیاه‌نمایی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*
مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه در اولویت توسعه ورزشی قرار دارد 2