یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: سال گذشته در کل شهر تهران در مجموع کمتر از 300 فقره تسهیلات در محدوده بافت‌های فرسوده انجام شد.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه نانوایان سنتی کشور نرخ نان سنتی در استان تهران افزایش یافت.

به اطلاع شهروندان محترم منطقه یک تهران می‌رساند به دنبال بروز حادثه و شکستگی خط لوله 500 میلی‌متری انتقال آب واقع در خیابان زرگنده، محدوده‌های زیر با قطع و افت فشار آب شرب مواجه شده است.

امروز شاخص کل با 0.25 درصد افزایش معادل 5168 واحد رشد کار خود را آغاز کرد و شاخص به عدد 2,093,255.63 واحد رسید.

وزیر پیشین نفت گفت: درآمد ارزی کشور از محل فروش نفت خام و میعانات گازی ماهانه به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار تا 3 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس اتاق تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس و معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اصلاح ماده 7 قانون بانک مرکزی وترکیب هیئت عالی این بانک به منظور بازگرداندن کرسی‌های بخش خصوصی و تعاونی در این هیئت شد.

کارشناس ارشد زیربناهای حمل‌ونقلی گفت: هم‌اکنون کشور آذربایجان به نخجوان از طریق خاک ایران متصل است وبه نظر می‌رسد، آذربایجان با احداث «دالان زنگزور» به دنبال قدرت نمایی سیاسی و منطقه‌ای است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی پرداخت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 91 سنت معادل 1.28 درصد افزایش به 71 دلار و 97 سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش به 2498 دلار و 41 سنت رسید.

با پیشنهاد وزیر اقتصاد، پرویز خوشکلام خسروشاهی به سمت ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

قیمت عمده محصولات کشاورزی 19 تا 25 شهریور 1403 از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با تداوم کاهش دما، در هفته آینده بارش برف در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود؛ همچنین مجددا دمای هوا تا روز چهارشنبه افزایش می‌یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: افرادی که بدون تنظیم سند اقدام به پیش فروش ساختمان می کنند، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان 2 تا 4 برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

جبار علی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رای هیات وزیران رسما به این سمت منصوب شد.

امروز یکشنبه 18 شهریور ماه نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به مبلغ هر کیلو گرم 20هزار و 500 تومان تصویب شد.