یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با اعلام نرخ‌های جدید انواع پخت نان با آرد یارانه‌ای نوع یک و دو، نظارت بر اجرای فعالیت نانوایی‌ها تشدید می‌شود.

نتیجه نوزدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی امسال در تاریخ 13 شهریورماه اعلام شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از انجام شصت و دو هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی در استان گلستان خبر داد.

بازار سرمایه امروز کار خود را با رشد 0.37 درصد به میزان 7805 واحد به اتمام رسانید و براین اساس شاخص کل به عدد 2,095,892 واحد رسید.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک مرکزی در حوزه اختیارات خودش همچون کنترل رشد نقدینگی و پایه پولی در راستای مهار تورم اقدامات خوبی را انجام داد.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (دوشنبه، 19 شهریور) در بازار طلای تهران در کانال 43 میلیون و 350 هزار تومان دادوستد شد.

سخنگوی صنعت آب گفت: بارش تهران 17 درصد نسبت به دوره بلندمدت کاهش دارد و استان بوشهر هم شرایطی مشابه تهران دارد.

استاندارد محاسبه و رده‌بندی انرژی آسانسورها تدوین و به عنوان استاندارد ملی در کمیته ملی انرژی به تصویب رسید.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات گفت: بیش از 7600 مروج با این سازمان همکاری دارند و در کنار این کارشناسان 12 هزار تسهیلگر زن روستایی و 37 هزار مددکار روستایی نیز مشغول آموزش هستند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به آنکه کشور در موقعیت حساسی قرار دارد اگر تکمیل و توسعه کریدورهای ریلی و اتصال آن به کریدورهای مرزی را به سرعت به انجام نرسانیم فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد: ایران‌خودرو در مورد حذف موتور EF7 و جایگزین کردن موتور XU7 از بهمن ماه سال گذشته مرتکب تخلفات آشکار و محرز شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی برای ایجاد راهکارهای رسیدن به اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه ریلی استفاده کنیم.

«دستورالعمل سامانه نظارت بر اعتبارات هزینه‌ای ملی» به دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبارات هزینه‌ای در قوانین بودجه سنواتی و امورهای بخشی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

مدیرعامل ایران‌ایر از آغاز پروازهای حج عمره در هفته پایانی شهریور خبر داد و گفت: این پروازها تا اوایل فروردین ماه تداوم خواهد داشت و برقراری این پروازها تنها به عهده «ایران‌ایر» است.

طبق آمار ارایه شده از معاملات بازار سهام در هفته دوم شهریور ماه، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق‌های سهامی به ترتیب 69.6، 11.9 و 5.5 درصد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رشد 250 درصدی صدور پروانه ساخت برای بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد.