یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تصویب اصلاح اساسنامه شرکت‌های "ایرانی تولید اتومبیل (سایپا)، آلومینای ایران و ایران ترانسفو" در هیئت واگذاری با حضور وزیر اقتصاد مطرح شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2504 دلار و 5 سنت رسید.

با وجود آنکه برخی میلیاردرهای آمریکایی در انتخابات پیش رو از ترامپ حمایت کرده اند اما کارگران شرکت‌های بزرگ آمریکا پشت هریس درآمده اند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی با بیان اینکه قیمت شیرخام تغییر نکرده است، گفت: در سال جدید تاکنون کالاهای تنظیم بازار بخش لبنیات افزایش قیمت نداشته و در صورت افزایش تخلف بوده و برخورد می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی گفت: تعهدات پیشین حوزه امنیت غذایی در سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها همچنان پابرجاست و هرگونه اقدامی که موجب بر هم زدن نظم بازار شود از هیچ کسی پذیرفته نیست.

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: به زودی شاخه دانشجویی جهاد دامپزشکی کشور تشکیل می‌شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه من به استقلال بانک مرکزی اعتقاد دارم گفت: و ظیفه اصلی بانک مرکزی کنترل تورم است که این کار با از بین رفتن ناترازی بانک ها تحقق خواهد یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور از تلاش‌های وزیر جهاد کشاورزی، اعضای شورای قیمت‌گذاری و کشاورزان در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده قدردانی کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی از پس‌فردا، دمای هوا در نوار شمالی کاهش می‌یابد و بارش‌هایی که دیشب و امروز از شمال غرب شروع شده است به این مناطق می‌رسد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رشد اقتصادی فصل بهار 4.2 درصد شد، گفت: وظیفه اصلی بانک مرکزی کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی است‌.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی با اشاره به اینکه گرمای تابستان با ورود موج‌های کاهش دما از هفته آینده تمام می‌شود، گفت: دمای هوا میانگین 5 درجه کاهش می‌یابد.

این روزها خبر کشف میدان گازی پاکستان در کنار غرامت خواهی ایران از پاکستان خبر ساز شده و این سوال پیش آمده که پاکستان با کشف میدان نفتی پروژه مشترک خود با ایران را ادامه دهد یا خیر!

وزیر اقتصاد گفت: اگر قیمت گذاری دستوری و مداخلات دولتی ادامه داشته باشد، پیش بینی ناپذیری اقتصاد کشور تداوم پیدا می‌کند و بخش خصوصی نمی‌تواند در این زمینه رشد کند.

روابط عمومی بانک مرکزی از پرداخت 92.7 همت تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان تنها در 4 ماه ابتدای امسال خبر داد.

طبق آمار سازمان امور مالیاتی، 406 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات در پنج ماه امسال وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 44 درصدی را دارد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور براساس دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری از شبکه برق عمدتا در بازه مجاز هستند.