یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیرعامل ایران‌ایر از آغاز پروازهای حج عمره در هفته پایانی شهریور خبر داد و گفت: این پروازها تا اوایل فروردین ماه تداوم خواهد داشت و برقراری این پروازها تنها به عهده «ایران‌ایر» است.

طبق آمار ارایه شده از معاملات بازار سهام در هفته دوم شهریور ماه، سهم حقیقی‌ها، حقوقی‌ها و صندوق‌های سهامی به ترتیب 69.6، 11.9 و 5.5 درصد بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رشد 250 درصدی صدور پروانه ساخت برای بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان در حال مذاکره و تنظیم است.

آخرین گزارش پایش ملی محیط کسب‌وکار ایران نشان می‌دهد نمره شاخص محیط کسب‌وکار کشور که در زمستان 1402 نامساعدتر شده و به 6.04 رسیده بود، در فصل بهار بدون تغییر روی 6.04 باقی مانده است.

یک مقام مسئول گفت: به‌زودی با افتتاح «خط لوله گاز میناب - سیریک - کوه مبارک»، شاهد رسیدن انرژی توسعه بخش به منطقه جاسک و شکل‌گیری هاب انرژی در شرق استان هرمزگان خواهیم بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دو خودروساز داخلی، دولتی نیستند، اما مدیریت آنها دولتی است؛ دولت سهام جزئی در این دو شرکت دارد.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ممنوعیت اعطای هر گونه تسهیلات قرض‌الحسنه یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ سود ترجیحی به منظور وکالتی کردن حساب‌های بانکی را ابلاغ کرد.

معاون وزیر نیرو گفت: در اصفهان برای مدیریت منابع و مصارف آب و حل مشکلات آبی استان مدل‌سازی انجام شده تا بتواند بر کاهش یا بهبود نرخ فرونشست در این استان تأثیر بگذارد.

نخستین همایش بانکداری اسلامی در بانک صادرات ایران با حضور آیت‌اله سیدمصطفی محقق‌داماد و حسین میثمی، دبیر شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد.

بنیاد ملی گندم کاران طی نامه ای سرگشاده به رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به قیمت خرید تضمینی گندم اعتراض کرد که 17 درصد نرخ تورم را پوشش می‌دهد.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، چهل و نهمین حراج شمش طلا 20 شهریورماه در تالار معاملات این مرکز برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: تا هفتم شهریور ماه کارهای مربوط به اسقاط 121 هزار دستگاه خودرو انجام شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 49 هزار و 325 تومان و حواله دلار نیز به 45 هزار و 713 تومان رسید.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: امکان ندارد 25 میلیون لیتر قاچاق بنزین به صورت خرد یا از جایگاه‌ها باشد، به جای اینکه در تهران محدودیت سوخت گیری بگذارید، شاهراه اصلی قاچاق را پیدا کنید!

طی سال‌های گذشته و به دلایل مختلف از جمله درگیری با داعش، شاهد بدتر شدن اوضاع فقر در میان مردم عراق بوده ایم.