یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با تداوم کاهش دما، در هفته آینده بارش برف در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود؛ همچنین مجددا دمای هوا تا روز چهارشنبه افزایش می‌یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: افرادی که بدون تنظیم سند اقدام به پیش فروش ساختمان می کنند، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان 2 تا 4 برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

جبار علی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رای هیات وزیران رسما به این سمت منصوب شد.

امروز یکشنبه 18 شهریور ماه نرخ خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به مبلغ هر کیلو گرم 20هزار و 500 تومان تصویب شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا 18 شهریورماه جمعا مبلغ 94.2 همت به 455 هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج و فرزند آوری پرداخت شده است.

با معامله 299 کیلوگرم شمش طلا در حراج چهل و هشتم مرکز مبادله ایران، حجم تجمیعی معاملات در این مرکز به 9 هزار و 351 کیلوگرم رسید.

ناظر عالی شرکت‌های توزیع برق گفت: مقایسه میزان برق مصرفی در بخش خانگی ایران با سایر کشورها به دلیل تفاوت منبع تامین انرژی خانگی در کشورهای مختلف، مقایسه درستی نیست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: برخی ادعاهای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت‌های سوخت فریبکاری بوده و افزایش یا کاهش سهمیه کارت‌های سوخت، فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت ممکن است.

حجم معاملات روزانه شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی با 232 درصد افزایش از 129 هزار و 456 مگاوات ساعت (13 شهریور) به 430 هزار و 272 مگاوات ساعت (در 17 شهریور) رسید.

بر اساس ابلاغیه هیات وزیران، 81 اقدام اجرایی دستگاه‌های مختلف کشور به تفکیک در راستای برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، مشخص شد.

در راستای تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم، مراحل فنی طرح تعیین حریم گسل‌های شهر دماوند آغاز شد.

ناظر عالی شرکت‌های توزیع برق گفت: بر اساس اطلاعات سالنامه انرژی جهان سرانه مصرف برق خانگی در ایران 1068 کیلوات ساعت بوده در حالی که سرانه مصرف برق خانگی در ترکیه 664 کیلووات ساعت است.

سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه ای اعلام کرد: در روال بررسی سهمیه ثبت‌سفارش وزارت صمت در سال 1403 از 15 شهریور ماه، سهمیه فصل پاییز در حوزه‌های سهمیه بازرگانی و تولیدی قابل استفاده است.

مجری طرح احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی کلاس F ری گفت: پست بلافصل GIS نیروگاهی کشور برای اتصال واحدهای این نیروگاه به شبکه سراسری تا پایان سال برق‌دار خواهد شد.

معاون وزیر تعاون گفت: با ورود بخش تعاون به تولید برق، در قالب تعاونی‌های نیروگاهی تولید 600 مگاوات برق برای 3سال برنامه‌ریزی شده و قرار است 200مگاوات برق درحوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تولیدشود.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی گفت: برای اجرای 4 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در عرصه‌های کشور در سال نخست برنامه هفتم، به 16 همت اعتبار نیاز است.