یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

مدیر بهره‌برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور گفت: ولتاژ و فرکانس شبکه برق کشور براساس دستورالعمل‌های ثابت بهره‌برداری از شبکه برق عمدتا در بازه مجاز هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با وجود این که گرمای بی سابقه تابستان امسال شرایط تامین برق پایدار را سخت کرد، اما صنایع حساس به ویژه بخش داروسازی کشور در زمینه انرژی با محدودیت مواجه نشدند.

اهواز _ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت و تدابیر ویژه، جلوی حوادث تلخ تصادفات در جاده اهواز به خرمشهر را بگیرد.

وزیر نفت در دیدار با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف گفت: ایران با توجه به جایگاه ژئوپلیتیکی خود می‌تواند گذرگاه و چهارراهی مناسب برای تبادلات و ترانزیت انرژی در منطقه باشد.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار و رعد و برق در 11 استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در 18 استان هشدار داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تخصیص 3200 هکتار زمین برای توسعه زنجیره ارزش در منطقه ویژه پتروشیمی خبر داد و گفت: این تخصیص هم اکنون در مرحله تأیید محیط زیست است.

بانک مرکزی دستورالعمل نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری به شبکه‌های بانکی را ابلاغ کرد.

تردد از جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر شمال به جنوب تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

پس از پایان مهلت بخشودگی جرائم و بدهی‌های مالیاتی، تمام ادارات امور مالیاتی باید نسبت به وصول بدهی‌های قطعی مالیاتی اعم از اصل و جرائم متعلقه با استفاده از ابزارهای قانونی اقدام خواهند کرد.

آزمون استخدامی بانک تجارت در مهر ماه 1403 برگزار می شود و زمان ثبت نام آزمون نیز 17 الی 23 شهریور ماه است.

یک مقام مسئول گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاران، حمایت‌های لازم از طریق اعطای مجوز با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، کمک‌های فنی و اعتباری و استفاده از تسهیلات بانکی صورت می‌پذیرد.

سخنگوی مرکز ملی رقابت بابیان اینکه گستره اختیار و وظیفه مرکز تمام اقتصاد کشور است، گفت: شان تاسیس این مرکز برای مقابله با رویه های ضد رقابتی و تسهیل رقابت در اقتصاد است.

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا 19 شهریور، 30 میلیارد و 612 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تأمین شده است.

بانک کشاورزی پروژه تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی را با حمایت و همکاری صندوق توسعه کشاورزی سازمان ملل متحد (ایفاد)، اجرا کرده است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مهمترین هدف طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را دستیابی به پایداری در اکوسیستم دانست.

سند توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی براساس چشم‌انداز برنامه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه، توسط دفتر طرح ملی گیاهان دارویی تدوین شد.