شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد در نشست با مدیر عامل ایران خودرو در خصوص بازنگری به منظور توسعه و ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز در مبارزه با پولشویی در این گروه صنعتی توافق کرد.

قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز 27 هزار و 421 تومان و نرخ خرید هر یورو نیز 28 هزار و 357 تومان اعلام شد.

اظهارات برخی فعالان اقتصادی حکایت از آن دارد که عملکرد مرکز تماس سامانه جامع تجارت در هفته‌های اخیر مختل شده است؛ موضوعی که استمرار آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی در مسیر تجارت شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان از افزایش دو برابری قیمت سیمان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این رشد، قیمت ساخت مسکن را 10 درصد بالابرد.

با توجه به مصوبه سران قوا برای رعایت سقف افزایش 25 درصدی اجاره مسکن، اجاره‌نامه‌ها به صورت خودکار تمدید می‌شود به جز مواردی که صاحب‌خانه قصد فروش، سکونت و یا پروانه ساخت داشته باشد.

برنامه پروازهای عملیات رفت حجاج در نهم تیرماه، از سه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه شهید باکری و شهدای گرگان با 5 پرواز به جده انجام خواهد شد.

آمار پروازهای خارجی در اردیبهشت ماه سال 1401 نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد - نجف با تعداد 165 پرواز بوده است.

رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت اقتصاد از کسب رتبه سوم توسعه دولت الکترونیک توسط وزارت اقتصاد از میان 170 دستگاه کشور خبر داد.

بازار سهام در آخرین روز معاملاتی این هفته خود در حالی انتظار از دست رفتن کانال 1.5 میلیون واحدی خود را تصور می‌کرد که با حمایت حقوقی‌های حامی سهام شاخص ساز این مرز روانی را همچنان حفظ کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی و مبادله آن در بورس خبر داد.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در سه ماهه نخست امسال معادل 51 میلیون و 661 هزار و 306 تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط، حرکت شرکت‌های حاضر در شهرک‌های صنعتی به سمت دانش‌بنیان شدن است.

آستانه اشرفیه - چالش آب کشاورزی در برخی مزارع گیلان به ویژه آستانه اشرفیه بسیار مشهود بوده و از سوی دیگر ورود فاضلاب به اراضی شالیزاری این شهرستان واکنش هایی را در پی داشته است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: با اصلاح قیمت گندم صنف و صنعت، شاهد صرفه‌جویی در مصرف این کالای استراتژیک و آغاز حرکت در مسیر مصرف استاندارد گندم این بخش از اردیبهشت امسال هستیم.

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد که تاکنون 7 هزار و 207 مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف و تعداد 234 هزار و 113 دستگاه جمع‌آوری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نگاه ویژه ایمیدرو به مدیریت پروژه و لزوم تسریع در استقرار سامانه مکانیزه مدیریت پروژه در این سازمان و شرکت‌های تابعه آن خبر داد.