شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

با پایان یافتن سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات شامل پیگیری مشکلات معیشت کتابداران، انتشار فراخوان جشنواره شعر فجر و غیره می‌شود.

نویسنده کتاب «تلخی رهایی» گفت: تلخ‌ترین لحظه از روایت آقای بیگلری راوی داستان، آن زمانی بود که از خودکشی برای رهایی حرف زدند و تلخ‌تر از آن شرایط امروزش است که جامعه او را نمی‌پذیرد.

همزمان با ایام برگزاری جام جهانی فوتبال، پویش «می‌میرم برات» با هدف گسترش و تقویت عزت ملی و حس تعلق به سرزمین، جغرافیا و پرچم ایران برگزار می‌شود.

هیأت دیپلماتیک سفارت فیلیپین دیروز چهارشنبه دوم آذر از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

چاپ سوم مجموعه داستان «سری که درد... می‌کند» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

ششمین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت با محوریت کتاب «امواج اراده‌ها» برگزار می شود.

وزیر ارشاد درباره مشکلات به وجود آمده برای برخی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت: جلسات متعددی با نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی داشته ایم و به کسانی که دچار مشکل شده‌اند کمک خواهیم کرد.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه هفته بسیج اعلام کرد: نقش آفرینی و عملکرد این نهاد مبارک و خلق حماسه‌های جاودان نشان از تفکر انقلابی، ولایت پذیری، بصیرت و شجاعت است.

ناامیدی براندازان و معاندان انقلاب اسلامی طی دو ماه اخیر، باعث شده به انتشار فراخوان گیم جم «زن، زندگی، آزادی» رو بیاورند.

همایش حقوق خانواده و رسانه به‌زودی توسط دانشکده رفاه با همکاری پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی در محورهایی همچون حقوق زن و رسانه برگزار می‌شود.

محمد رسول ملاحسنی نویسنده کتاب «کاش برگردی» گفت: به روایت از همسران شهدا و خود شهدا به زبان سوم شخص پرداخته شده اما از زبان مادر شهید این روایت ها کمتر است.

نمایشگاه کتاب‌های فارسی و غیرفارسی با موضوع نوشتن در روزهای آذرماه در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت نشاط اجتماعی یکی از مهمترین راه های مقابله با فتنه انگیزی دشمنان در دوقطبی سازی جامعه منسجم ایران قوی است.

فرهنگسرای اندیشه جشنواره «ایران پیروز» را همزمان با مسابقات جام جهانی فوتبال برگزار کرده و پذیرای خانواده‌ها و نوجوانان شده است.

یوسفعلی میرشکاک گفت: نویسندگان ما به جای ادای غربی‌ها را در آوردن، به آثار غنی چون شاهنامه رجوع و اتکا کنند.

پویش کتابخوانی «قهرمان من» با محوریت کتاب های «داداش ابراهیم، علی لندی و آقا محسن» با استقبال مخاطبان به 120 هزار جلد رسید.