شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

فراخوان هفدمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد.

کتاب «بهترینِ بهترین دوستان» نوشته اِپریل استات و ترجمه معصومه نفیسی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران پیروز» را همزمان با ایام جام جهانی برگزار می‌کند.

کتاب «انتقام» نوشته نیلوفر مالک توسط انتشارات به نشر منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه های اجتماعی باید عواقب در اختیار دادن بستر برای ترویج اقدامات تروریستی را بپذیرند.

مشهد مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابداران افسران جبهه دانایی هستند که حتی در دوران کرونا علیرغم محدودیت‌ها توانستند حال دل مردم را با کتاب خوب کنند.

محصول گفتمان‌سازی رهبری در این سال‌ها تربیت جریان مطالبه‌گر طراز انقلاب اسلامی بوده است.

یک محقق حوزه مهاجرت گفت: به نظر می‌رسد ضعف‌های نظارتی بر شرکت‌های مهاجر فرست باعث شده تا دست به سوءاستفاده بزنند.

محسن کاظمی گفت: خانم حدیدچی شیفته امام خمینی (ره) بود. او از حضرت امام شناخت داشت و همین شناخت باعث شد تا رنج سفر را تحمل کند و انقلابی زندگی کند و انقلابی از دنیا برود.

یک بازی‌ساز گفت: ایران با انتشار چند بیانیه برای بازی‌های مخرب و ضد ایرانی همچون Call of Duty Modern Warfare 2 راه به جایی نخواهد برد. بلکه اصلی‌ترین واکنش، تولید محتوای مناسب است.

گرگان - مجموعه اشعار آئینی جمعی از شعرای استان گلستان به اهتمام مجمع شعرای اهل بیت (ع) موسسه فرهنگی میرداماد با عنوان «نیام سخن» منتشر شد.

شماره 368 سروش کودکان با خبرها و گزارشاتی از انیمیشن ایرانی «لوپتو» روی پیشخان مطبوعات آمد.

مرتضی سرهنگی گفت: زمانی که مصاحبه کننده روبروی یک راوی می‌نشینند باید بداند که چه بگوید؛ به صحبت‌ها فکر کند و از درون آنها پرسش‌ها را استخراج کند تا بتواند در نهایت کتاب مناسبی منتشر کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای رسانه‌ای کشور وارد یک تقابل قوی و جنگ شناختی شده که با توجه به فراگیری گسترده رسانه‌های اجتماعی و مجازی، سواد رسانه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده است.

نشر تاریخ ایران کتاب «داستان‌های کوتاه» نوشته کریم مجتهدی، چهره ماندگار فلسفه را منتشر کرد. مجتهدی در مقدمه کتاب به علت روی آوردنش به داستان‌نویسی اشاره کرده است.

کتاب «لوئی لامبر و دو داستان دیگر» اثر اونوره دو بالزاک با ترجمه هژبر سنجرخانی توسط نشر نیلوفر منتشر و راهی بازار نشر شد.