شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

موسسه متن فرهنگستان هنر کتاب «جوهره مکان: پژوهشی در باب معماری کردن در اصفهان» نوشته محمدرضا قانعی و سهند منشی را منتشر کرد.

فرزانه شریفی با حکم مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان سرپرست معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شد.

کتاب «درون جعبه شگفت‌انگیز؛ سفری به اعماق زندگی» نوشته سالوادور ماسیپ با ترجمه فروغ فرجود توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین جلسه از ویژه برنامه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، فردا چهارشنبه 2 آذر نشست «جوانان، امید، آینده» را برگزار می‌کند.

کتاب «تهران تا تیرانا» با تحقیق و پژوهش محمد جعفر بگلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

مراسم اختتامیه سراسری مسئولان انجمن های ادبی و هنری به همراه تجلیل از خانواده خالق اثر کربلا منتظر ماست امروز سه‌شنبه اول آذر برگزار می شود.

رمان پلیسی «مرگ گفت: شاید» نوشته پی‌یر بوالو و توماس نارسژاک با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

مترجم کردی «گلستان سعدی» گفت: وابستگی و هم بستگی زیادی بین زبان فارس و کردی وجود دارد و فرهنگ کردی و فارسی درهم تنیده و درهم آمیخته و برای مردم قابل حس است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با صدور حکمی رئیس جدید حوزه هنری استان تهران را منصوب کرد.

ششمین محفل شعر «تغزل» امروز سه‌شنبه اول آذر در خانه شعر و ادبیات برگزار می‌شود.

این روزها اگر به اصطلاح شهروند مترویی باشید، در ساعات صبح که زمان اوج تردد کارمندان است، عرضه جنس‌های ارزان قاچاق بسیار به چشم‌تان می‌آید.

از ارجمندترین الطاف الاهی به ما آدمیان، فراخواندنمان به سخن‌گفتن با خداوند است و اذن‌دادنمان به گفت‌وگویی رویاروی با او و گشودن راز دل در محضرش و بیان خواسته‌هایمان در پیشگاه کبریایی‌اش.

وقایع این روزها تیغ دو لبه‌ای است که برای دشمن بازی برد برد است! برای درک ترفندهای دشمن در این روزها، باید تاریخ خواند!

مدیر انتشارات اساطیر می گوید دست و پای ناشران در وضعیت فعلی بسته است. صنعت چاپ با تهدیدات مهمی روبروست که گرانی سرسام آور کاغذ یکی از این تهدیدهاست و در مقابل بازگشت سرمایه هم کند است.

روزنامه «جهان صنعت» با تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

کتاب «دروغ زیبا» نوشته حسن احمدی توسط انتشارات گویا منتشر و راهی بازار نشر شد.