شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مرحله نیمه نهایی و فینال «دومین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای» و «ششمین دوره مسابقات ملی پایان نامه سه دقیقه‌ای» در سالن همایش‌های پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانیِ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مساله کتاب و کتاب مناسب خواندن و مطالعه مؤثر و مفید را باید گسترش دهیم و تبدیل به مسئله اول فرهنگ‌مان کنیم.

رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نوجوانان‌اند؛ بنابراین باید تبیین بیانیه گام دوم از دل مدارس آغاز شده و به بقیه اقشار و گروه‌های جامعه برسد.

کتاب «مست و سنگستان» نوشته حجت‌الله ایروانی فردا دوشنبه 16 آبان توسط خانه کتاب و ادبیات نقد و بررسی می شود.

رمان «زندانبان یهودی» نوشته سید سعید هاشمی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

مشهد معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ویژه برنامه فرهنگی زیارت برای نخستین بار ویژه نوجوانان حاشیه شهر مشهد در قالب یک تور نیم روزه برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: باید روش مطالعه کتاب و روش تفکر انتقادی را به دانش آموزان آموزش بدهیم تا فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا کند.

نخستین شبکه تلویزیونی اینترنتی کتاب همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار می کند.

چاپ دوم کتاب «تاریخ بیهقی به روایتی دیگر» بازنویسی محمدرضا مرعشی‌پور از متن ابوالفضل بیهقی توسط نشر نیلوفر منتشر شد.

پیکر جانباز خلبان اسماعیل امیدی صبح امروز یکشنبه در کنار محمود اسکندری دوست و همرزم دوران دفاع مقدسش آرام گرفت.

سنندج - قائم مقام ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: کردستان یکی از افتخارات بین المللی ایران در حوزه فرهنگ و هنر است و سرمایه گذاری در این استان بازتابی جهانی دارد.

کتاب «پرده دوم» شامل خاطرات شفاهی محمدرضا شرکت توتونچی که تحقیق آن بر عهده نوید ظریف کریمی و محمد باقری بوده، توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

نشر قطره سومین چاپ نمایشنامه «بازی استریندبرگ» اثر دورنمات و ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان را منتشر کرد. این نمایشنامه را افراطی‌ترین درام درباره روابط زن و مرد و زندگی زناشویی خوانده‌اند.

«تهران تا تیرانا» خاطرات مسعود خدابنده، سرتیم حفاظت از مسعود رجوی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب اطلاعاتی جدید و تاکنون گفته نشده از منافقین را در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

رمان «درهایی در تاریکی» نوشته دِیو اِگِرز با ترجمه پژمان طهرانیان توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

میسا جبر گفت: ادبیات معاصر فارسی به درستی و خوبی در جهان ترویج نشده است، در صورتی که آثار نویسندگان معاصر ایرانی غنی و سرشار از مفاهیم انسانی است.