شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سید فریدالدین معصومی شهید نخبه ای بود که در حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آیت‌الله میرزا ابوالفضل نجم آبادی از فقهای حوزه علمیه تهران بود که در اوایل دوران رضاخان اعتراض سختی به مذهب ستیزی در برخی نشریات کرد. او از جمله اصحاب و دوستان نزدیک امام خمینی (ره) بود.

دبیر بین‌الملل دفتر تحکیم وحدت با اشاره به 5 دلیل اصلی برای مهاجرت گفت: موضوعات اقتصادی و تغییر سبک زندگی در دهه‌های اخیر یکی از عواملی است که مهاجرت دانشجویی را رقم زده است.

مسابقه کتابخوانی «ستاره‌ها چیدنی نیستند» طی روزهای پیش رو توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار می‌شود.

«خاطرات یک آموزگار» شامل خاطرات بصیره ساعی، آموزگار پیشکسوت هراتی‌هاست که عمده نویسندگان و شاعران نسل جدید افغانستان از شاگردان او هستند.

پیکر شهید آرمین بهمنش پس از 36 سال با انجام عملیات تفحص به آغوش خانواده بازگشت.

احسان محمدی انگیزه اصلی ترجمه کتاب دیپلماسی فوتبال را، ملاقات دو علاقه دانشگاهی یعنی دیپلماسی و فوتبال و ضعف جدی دیپلماسی فوتبال کشور و نیاز مبرم به درک مساله در چارچوب منافع ملی عنوان کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور حکم های جداگانه ای اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» منصوب کرد.

نقطه صفر مرزی، روستای اهل سنت بازمحمد، مدرسه شهید ارجمندی و بچه‌هایی که با کوهی از انگیزه و نشاط و استعداد در انتظار خیرین، مدرسه‌سازان و گروه‌های جهادی برای ساختن چند کلاس درس‌اند...

امیر جانباز اسماعیل امیدی از خلبانان شکاری دوران دفاع مقدس درگذشت.

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور می‌گوید کتاب «داستان رویان»؛ داستان یک مدیر فرهنگی عالِم، با سابقه کار فرهنگی در جهاد دانشگاهی و نگاه فرهنگی به علم است.

از عناصر مؤثر در اعتدال روح و اصلاح اخلاق آدمیان، دو عنصر «خوف» و «رجاء» است؛ بیم و امید، خشیت و رحمت. در تعالیم آسمانی و معارف ادیان الهی، این دو عنصر اساسی، در کنار یکدیگرند.

بیستمین چاپ کتاب «صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد: فروپاشی امپراتوری عثمانی و شکل‌گیری خاورمیانه‌ی معاصر» نوشته دیوید فرامکین و ترجمه حسن افشار توسط نشر ماهی منتشر شد.

کتاب «پیشینه روزنامه‌ها و مجلات افغانستان: 1246 - 1352» نوشته مرحوم سیف‌الدین مستمند سلجوقی، توسط انتشارات آرتاکوانا منتشر شده است. این کتاب تاریخی است از سرگذشت مطبوعات در افغانستان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تروریسم رسانه ای که امروز آمریکایی ها به راه انداخته اند، با تحریف، دروغ، جعل و دوقطبی سازی، می‌خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد.

در یکی از پروازهای این‌عملیات، متوجه یک‌هواپیمای بمب‌افکن سوخو 24 عراقی شد. خلبان عراقی به اشتباه می‌پندارد جعفری طرئی به‌عمد به طرف او می‌رود تا خود را به هواپیمایش بکوبد.