شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

«اصحاب امام زمان در عصر ظهور» اثر آیت الله نجم الدین طبسی توسط انتشارات جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

نشست هفتگی شهرکتاب سه‌شنبه 17 آبان به سخنرانی محسن معینی در موضوع نقد و بررسی رویکردها به شخصیت و شعر حافظ در سده اخیر اختصاص دارد.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با روز 13 آبان «فرهنگ‌سرای مقاومت» را در 15 غرفه و با برنامه‌های متنوع برپا می‌کند.

سرود سلام فرمانده دانش آموزان روستای دهقاید بوشهر در مراسم راهپیمایی 13 آبان را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

انتشارات شیرازه کتاب ما نخستین چاپ خود از کتاب «درس 28 مرداد از لحاظ نهضت ملی ایران و از لحاظ رهبران خائن حزب توده» از مکتوبات خلیل ملکی را منتشر کرد.

کتاب «عصر سرمایه 1848 - 1875» نوشته اریک هابسبام با ترجمه علی اکبر مهدیان توسط نشر اختران منتشر شد.

انتشارات امیرکبیر بیست و سومین چاپ خود از ترجمه امیر امیرشاهی از رمان «قلعه حیوانات» جورج اورول را منتشر کرد.

به مناسبت سالروز تسخیرلانه جاسوسی آمریکا و همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نمایشگاه کاریکاتور «تاریخ تلخ» از دوازدهم تا نوزدهم آبان در نگاه گذر فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

اخبار این هفته حوزه علاوه بر انتشار کتب جدید شامل انتصابات جایزه جلال، فراخوان نمایشگاه بولونیا، توزیع کاغذ بین ناشران، ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه خرید و غیره می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد قمی در مراسم افتتاح بنیاد ملی نوجوان گفت: تلاش می کنیم شنونده خوبی برای دغدغه نوجوانان باشیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی به تشریح برنامه‌های این استان در هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت.

جدیدترین ویژه برنامه «با هم یاد بگیریم» با موضوع «خانواده و خط قرمزهای رسانه‌ای» امروز پنج‌شنبه 12 آبان توسط فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

پویش کتابخوانی «قهرمان من» از مهر ماه آغاز شده و تا پایان آبان ادامه دارد.

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتات و دبیر سی امین دوره هفته کتاب با اشاره به اینکه صنعت کتاب بزرگترین صنعت فرهنگی کشور است گفت: در هفته کتاب سعی کردیم به همه اقشار مختلف کتابخوان توجه کنیم.

کتاب «اروپا از اسطوره تا واقعیت» نوشته هانری دلسنجِر با ترجمه عبدالحسین نیک گهر توسط انتشارات فرهنگ معاصر منتشر شد.

«شماره پنج» حکایت ملموس و واقعی زنان و دختران جوانی است که برای دفاع از خاک از هیچ کار و کوششی دریغ نکردند. بخشی از رویات مربوط به آنانی است که آرامش، آسایش و امنیت خود را فدا کردند.