چهارشنبه 13 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

بعضی از برادران نوحه سر داده بودند و همه با هم به یاد سالار شهیدان سینه می‌زدیم و می‌گریستیم. چند ساعت بعد، سرهنگ عراقی به همراه یک اکیپ ضدشورش وارد اردوگاه شد.

کتاب گزیده طنز «انوری ابیوردی» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

انستیتو ملی بازی‌سازی پس از یک تابستان شلوغ و پر رویداد، با آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی ترم پاییز خود به استقبال پاییز خوش رنگ و نگار می‌رود.

مسئول کارگروه مد و لباس از برگزاری جشنواره دوازدهم مد و لباس فجر در پایان سال خبر داد و گفت: برگزیدگان جشنواره‌های مد و لباس از سوی کارگروه تسهیلات چهاردرصدی دریافت می‌کنند.

رمان «جسدهای معلق» نوشته مریم فریدی توسط انتشارات پیدایش منتشر شد.

در نشست بررسی کتاب «قهرمان ملت» حاضران گفتنذ وعده جمیل حاج قاسم سلیمانی امنیت بود و انگار ایشان و همرزمانش در راه تحقق وعده خداوند در آیه هجدهم سوره مبارکه سبا قدم برداشتند.

کنار گذاشتن روش عقلی در اصل خلاف فطرت بشر است خلاف قرآن و خلاف اسلام و خلاف کتاب العقل اصول کافی و دستورات اهل بیت علیهم السلام است. میرزا مهدی اصفهانی اما روش عقلی را کار مجانین می‌دانست.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه گفت: تحمیل جنگ، انتقام صهیونیست‌ها از سه دهه مقاومت مردم سوریه بود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: در مواجهه وزارت ارشاد با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اصل بر تعامل سازنده، گفت‌وگو، پاسخگویی، اقناع و استدلال است.

نشست هفتگی شهرکتاب روز سه‌شنبه 22 شهریور با بحثی پیرامون کتاب‌های «زیستن با کتاب» و «انجیل به روایت مسلمانان» برگزار می‌شود.

نشر کرگدن کتاب «نبرد سیم‌ها: رسانه‌های جدید و قدرت در عصر قاجار و پهلوی» نوشته یاسر خوشنویس را در نوبت نشر دارد.

وزیر ارشاد که در ادامه سفرهای استانی خود به خوزستان سفر کرده در جمع خبرنگاران از بسیج تمامی بخش‌های وزارتخانه متبوع خود برای برپایی باشکوه مراسم اربعین خبر داد.

نشر نی کتاب «شب جهان: کانت، هایدگر و مسئله کوگیتو» اثر اسلاوی ژیژک را با ترجمه‌ای از علی حسن زاده منتشر می‌کند.

ذوالثدیه که رهبری فکری خوارج را پس از جنگ صفین برعهده داشت، هنگام حیات رسول خدا نیز بر ایشان تهمت بسته بود. خوارج بسیار اهل تهجد بودند، اما چون ولی خود را نمی‌شناختند از دین خارج بودند.

کتاب مجموعه‌داستان «مقلد صدا» نوشته توماس برنهارد با ترجمه ناصر غیاثی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

دومین جلد از مجموعه کتاب‌های «تحلیل، نت‌نگاری و نگرشی بر ساختار موسیقی دستگاهی ایران» نوشته مسعود شعاری که اختصاص به دستگاه چهارگاه دارد، توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.