چهارشنبه 13 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «دماوند از بالای برج‌های منهتن» نوشته علی حسن زاده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وزیر فرهنگ روسیه، درباره زمینه‌های توسعه همکاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

محمدحسین رجبی دوانی در آیین بزرگداشت ابوریحان بیرونی گفت: برای مکان دفن سر مبارک امام حسین روایت‌های متفاوتی وجود دارد اما نقل قول ابوریحان را با توجه به اشراف او بر تاریخ باید ارجح دانست.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در دیدار با دبیر شورای بین الادیانی روسیه گفت: حقوق پیروان ادیان ابراهیمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است.

محسن برمهانی گفت: نمایشگاه ایران نوشت امیدآفرین است و ما آماده‌ایم که برای کمک هر چه بیشتر به تجاری‌سازی شخصیت‌ها به میدان بیاییم.

میلاد عرفان‌پور گفت: در فرهنگ عاشورایی، منطق حسینی را از سخنرانی‌ها، موعظه‌ها و کتاب‌ها می‌توان منتقل کرد، اما شور و عشق حسینی را مطمئنا نوحه‌ها و آثار هنری منتقل می‌کنند.

مرادی کرمانی در رونمایی از کتاب صوتی «بچه‌های قالی‌باف‌خانه» گفت: رژیم پهلوی حاضر به چاپ این اثر نمی‌شد و تا مدتی پس از انقلاب هم چاپ نمی شد و همه مرا متهم به سیاه‌نمایی می‌کردند.

در آستانه اربعین حسینی چاپ پنجم کتاب «جاذبه‌ی حسینی» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی با ویرایش جدید، طرح جلد و صفحه آرایی جدید منتشر شد.

در حاشیه اکران خصوصی پویانمایی «پسر دلفینی» برای فعالان صنعت نوشت‌افزار، 10 محصول جانبی این اثر سینمایی رونمایی شد.

کتاب «مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر» نوشته باربارا اوکلی و اولاو شِوه با ترجمه هاله افشاری توسط نشر چترنگ منتشر و راهی بازار نشر شد.

در شصت و نهمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه‌گذاری مهمترین چالش‌های صنعت چاپ، کاغذ و مقوای کشور توسط مدیران و صاحب‌نظران این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«روایتی خوانا از تصنیف‌های عاشقانه‌ی امیرجاهد» اثر ارشد تهماسبی توسط نشر ماهور منتشر شد.

یک پژوهشگر تاریخ معاصر در یادداشتی به تشریح نقش مستقیم محمدرضاشاه پهلوی در کشتار مردم در هفدهم شهریور 1357 پرداخته است.

نشست «نگاهی به سفرنامه‌های پیاده‌روی اربعین»، به عنوان یازدهمین نشست تکیه کتاب، روز شنبه 19 شهریور در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، فرهنگسرای رسانه برای دومین سال پویش «آقا من جا مانده‌ام» را برگزار می‌کند.

جایزه بوکر 2022 فهرست نامزدهای نهایی این دوره را اعلام کرد.