شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «قربانی شهریور» نوشته زهرا کاردانی توسط نشر جام جم به چاپ دوم رسید.

شرکت‌کنندگان هکاتون 1401 در دومین مدرسه مدرسه بازی‌های جدی حضور می‌یابند.

بیست‌وچهارمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «حکیم ترمذی و سهروردی» چهارشنبه این هفته دوم شهریور برگزار می‌شود.

معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 10 هزار نخبه ایرانی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارند و 2700 نفر از آنان به ایران بازگشتند

کتاب «بچه‌ها عیده، عید مال شماست» شامل گزیده‌ای از سروده‌های کوتاه مصطفی رحماندوست برای مخاطبان کودک با موضوع عید توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

شماره 147 ماهنامه مدیریت ارتباطات با پرونده ویژه‌ای درباره یوزِرشدگی انسان مدرن و همچنین پرونده‌ای درباره «تعزیه» و نسبت آن با امروز هنر و جامعه ایرانی منتشر شد و روی پیشخان آمد.

اولین دوره تخصصی قرآن و جامعه‌پردازی با حضور غلامرضا قاسمیان، عادل پیغامی و برخی از اساتید مبرز توسط مرکز مطالعات رواسی با همکاری حوزه علمیه مشکات برگزار می‌شود.

کتاب «لبه پرتگاه» با موضوع جریان‌شناسی مذاکرات حافظ اسد و هنری کسینجر نوشته بثینه شعبان با ترجمه رامین حسین‌آبادیان توسط انتشارات مؤسسه ایران منتشر شد.

مشهد گرامیداشت مقام خبرنگار امسال در روزهای متمادی ادامه داشت و مسئولان با حضور در رسانه‌های مختلف، این روز را گرامی داشته و از تلاش خبرنگاران قدردانی کردند.

دو کتاب «بی‌برادر» و «دخترها بابایی‌اند» در پنجمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی رونمایی می‌شوند.

کتاب «جنبش دانشجویی دهه 1960» با ویرایش الکساندر کرودن با ترجمه فاطمه شاداب توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «لطایف القضا» توسط انتشارات جنگل به چاپ شصت‌وچهارم رسید.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه‌ای اعلام کرد صنایع دفاعی کشور از مهندسی معکوس به مرحله درخشش در عرصه تولید قدرت دفاعی قرار گرفته است.

دیدبان تاریخ صرفاً به بازگویی خاطرات شهید اسحاقی نمی‌پردازد، بلکه خاطرات را در بستر زمانی و تاریخی وسیع‌تری نقل می‌کند.

مرتضی سرهنگی گفت: از 15 کشور در ایران اسیرداری کردیم وکسی نمی‌داند! وقتی آمارمی‌دهیم 34 کشور به عراق کمک کردند درست است چون براساس جغرافیا و جمعیت برتری 7برابری نسبت به عراق داشتیم.

یکی از مهم‌ترین دلایل وجود نداشتن انگیزه‌ای پررنگ برای سپردن سمتی مهم در دستگاه فرهنگی، ناامید کردن بسیاری از امیدواران بود.