شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

بوعلی سینا و سهروردی دو اندیشه تابناک حکمی‌اند که در امتداد خطی در جغرافیای ایران چشم‌نوازی می‌کنند؛ یکی درهمدان با مشرب مشایی و دیگری در سهرورد زنجان با رویکرد اشراقی.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون در بازار نوشت‌افزار، 50 درصد نوشت افزار ایرانی‌اسلامی و 15 درصد محتوای ایرانی را داریم که باید گسترش یابد.

جلسات آسیب‌شناسی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر درفضای مجازی گفت: بایدترتیبی اتخاذشود که فقط شرکت‌های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه از وزارت ارشاد اجازه ارائه خدمات به نهادها به خصوص سیستم بانکی را داشته باشند.

کتاب «چرا نمی‌توانیم منتظر بمانیم؟» نوشته مارتین لوتر کینگ با ترجمه عبدالکریم حسین‌زاده توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ دوم کتاب «نامه‌های لوتری» اثر پیر پائولو پازولینی و ترجمه احمد حسینی توسط انتشارات مانیاهنر منتشر شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری با توجه به خبر تعطیلی کتابفروشی اسم می‌گوید کاش وسط این همه، مدیر بانک تجارت یکی باشد که خاطره را بفهمد.

کتاب «متاورس» با همکاری و مشارکت مؤسسه ثروت آفرینان و انجمن متاورس در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود.

کتاب «دو امام مجاهد» توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ یازدهم رسید.

نظم‌های نو هویت‌های نو را دامن زده‌اند و پدید آورده‌اند. هر طرح نوی که در تاریخ درانداخته می‌شد، صورت تازه‌ای به زندگی و فرهنگ ما می‌داد.

رمان «مردگان قلعه سیاه» نوشته سیامک گلشیری به‌عنوان پنجمین‌عنوان مجموعه «گورشاه» توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «مهارت‌های اجتماعی زیستن» از تولیدات موسسه مدرسه زندگی آلن دوباتن با ترجمه فائزه نوری توسط نشر هنوز منتشر شد.

شاعر برگزیده جشنواره شعر داروگ گفت: رسالت کسانی که شعر می‌نویسند این است که زبان مردم باشند.

این‌حدیث بی‌گمان دروغ است و مجلسی هم به ضعف آن توجه نشان داده است. اولین‌دلیل بر جعلی‌بودن این‌حدیث این است که یزید در دوران حکومت سه‌ساله‌اش، از شام خارج نشد چه برسد به این که حج برود.

کتاب «زمین‌های مسلح» نوشته گل علی بابایی شامل کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمدرسول الله در عملیات‌های والفجر مقدماتی و یک به زودی توسط نشر 27 بعثت منتشر می‌شود.

کتاب «چهارده گام تا بهشت» نوشته سید یوسف پوریزدان پرست توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد.