سه‌شنبه 29 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

حسین محمدزاده صدیق از چهره‌های ماندگار ادبیات آذربایجان امروز چهارشنبه 2 شهریور درگذشت.

دوره مدرسه دعوت با محوریت «از دیپلماسی فرهنگی تا ارتباطات میان‌فرهنگی» از فردا پنجشنبه 3 شهریور توسط دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

برنامه شب خاطره همراه با رونمایی از کتاب «بچه بازارچه» پنجشنبه 3 شهریور برگزار می‌شود.

شیخ ابوالحسن نحوی، سید ابوالقاسم واسعی، شیخ ابوالحسن جوهرچی، عبدالکریم سپهرنیا، سید حسین حسینی. همه این نام‌ها متعلق به یک نفر است؛ سید علی اندرزگو.

ویراست دوم کتاب «اخبار و اسناد کلنل علینقی وزیری در مطبوعات عصر قاجار و پهلوی و آرشیو اسناد ملی» به کوشش مهدی نورمحمدی توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

محفل شعر «دیدار ماه» با حضور جمعی از شعرا طبق روال هر ماه، دوشنبه 31 مرداد در مسجد آیت الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد.

صدای دشمن به همهمه بلند شد تا نصایح حسین به گوش کسی نرسد؛ اما امام با اشارتی، آنان را به سکوت امر کرد و در پی آن، نفس‌ها در سینه‌ها حبس شد.

کتاب «هرچه باداباد» نوشته استیوتولتز با ترجمه پیمان خاکسار توسط نشر چشمه راهی بازار نشر شده است.

منصوره اتحادیه می‌گوید از دوران ناصری به بعد به دلیل صنعتی نشدن ایران و نبود زیرساختها برای سرمایه‌گذاری در صنعت، تجار و سرمایه‌داران به سمت خریداری زمین‌های شهری رفتند و شهر را توسعه دادند.

اسماعیلی با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت در تحقق صنعت خودکفایی کاغذگفت: از سال آینده 45 هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی از تولید داخلی تأمین خواهدشد.

همزمان با ایام شهادت امام سجاد (ع)، پیکرهای مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس در منطقه جزیره مجنون تفحص شد.

خبرنگارانی که اسامی آن‌ها در روز 31 مردادماه از سوی معاونت مطبوعاتی برای وزارت ارتباطات ارسال شده، تا ساعت15 شنبه 5شهریور مهلت دارند به «درگاه ملی خدمات دولت هوشمند» مراجعه کنند.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق گفت: یکی از میدان‌های آموزشی موفق، آموزش بازی‌هاست و بسیاری از مؤسسه ها می‌توانند به این عرصه ورود پیدا کنند.

مشهد معاون پژوهش، برنامه ریزی و اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: مطابق دستورات و تعالیم اسلامی کسب علم و دانش و تعلیم و تعلم مرز نمی‌شناسد و محدود به جغرافیای خاص نیست.

وزیر ارشاد گفت: در محصولات فرهنگی هنوز شخصیت‌های مورد علاقه مخاطب بومی وجود ندارند و در این زمینه نیازمند هماهنگی وزارتخانه‌های فرهنگ، آموزش و پرورش و صمت برای تغییر وضعیت موجود هستیم.