شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مشاور مدیرعامل و مدیر فعالیت‌های فرهنگی و اهل قلم خانه کتاب گفت: در سال جاری 3179 درخواست برای عضویت جدید یا تمدید عضویت در صندوق اعتباری هنر داشتیم که 2605 مورد از آنها تأیید شده است.

دبیرخانه جایزه ادبی شهید اندرزگو، سه‌شنبه اول شهریور هم‌اندیشی مقابله با تحریف تاریخ معاصر و مقابله با تطهیر چهره پهلوی را با حضور جمعی از نویسندگان و ناشران و اهالی فرهنگ میزبانی می‌کند.

نقد و بررسی کتاب «مناظره با تفکیکیان» نوشته آیت‌الله حسن میلانی موضوع برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ است که فردا دوشنبه 31 مرداد پخش می‌شود.

دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور گفت: توقع داریم نگاه مدیران‌کل به موضوعات و راهبردهای کلان مدیریتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای حل مسائل و اداره کتابخانه‌ها تغییر پیدا کند.

سریال صوتی کتاب «شوالیه‌ای از سرزمین هفت اقلیم» در سه قسمت توسط انتشارات نوین گویا منتشر شد.

یادداشت تفاهم نامه همکاری دانشگاهی میان دانشگاه الزهرا و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای همکاری بیشتر به امضا رسید.

با شروع محرم و صفر خیلی از خانواده‌ها و دختر و پسرها روند خواستگاری و عقد را متوقف می‌کنند. این درحالی است که بسیاری از زوج‌ها با این اتفاق مخالف‌اند. مجله مهر این موضوع را بررسی کرده است.

کتاب ادبیات به روایت تاریخ نوشته مریم بابایی خرسندی توسط انتشارات یاد مهر منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران کل کتابخانه های عمومی استان های کشور گفت: توسعه کتابخانه ها ابزاری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 9 ماه کار کارشناسی روی لایحه جامع روزنامه‌نگاری انجام شده و در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در صحن دولت است.

سال 1369 به مدت یک ماه مبادله بزرگ اسرای ایران و عراق انجام شد و حدود 38 هزار ایرانی به کشور بازگشتند.

هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت سه شنبه اول شهریور در محل سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

انسان متناهی مجبور است رخدادهایش را بازتفسیر کند و در این بازخوانیِ ممکن است حسن و قبح رویدادها دگرگون شود و برخی سیاه‌ها به سفید بدل گردند و به عکس.

هشتمین همایش ادبی شعر و ادبیات عاشورایی جمعه 28 مرداد برگزارشد.

نشر پیدایش، رمان کودک «زندگی را آفتابی می‌کنم» نوشته رنی واتسن و ترجمه عاطفه حاجی آقایی را روانه بازار نشر کرده است.

یکی از سرشناسان و پولداران کوفه، شبث بن ربعی است که در نفاق و بوقلمون‌صفتی معروف بود.