جمعه 4 خرداد 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

ترجمه ایتالیایی کتاب «انسان از دیدگاه اسلام» حجت‌الاسلام احمد واعظی به قلم سید علی حسینی توسط انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی تولیدکنندگان محصولات حجاب کشور گفت: ما چیزی به نام حجاب اجباری نداریم، بلکه حجاب قانونی است؛ قانون جمهوری اسلامی ایران است که بانوان و آقایان باید با حجاب باشند.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از راه‌اندازی سامانه فروش کتاب به‌عنوان بستری در چرخه فروش کتاب خبر داد.

اسدالله سلیمانی در انتخابات انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب بیشترین رای را کسب کرده و رئیس این‌انجمن شد.

عباس محمدی در مراسم تشییع پیکر کیومرث عباسی‌قصری در حوزه هنری گفت: کیومرث عباسی‌قصری یکی از شعله‌های روشن شعر بلندمعنای زبان فارسی بود

شماره یازدهم دوره جدید مجله «تجربه» با پرونده‌ای از هوشنگ ابتهاج و یادنامه او منتشر شد و روی پیشخان آمد.

کتاب «داستان بریده بریده» اثر علیرضا نظری خرم توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ هشتم رسید.

مراسم معارفه مدیرکل دفتر منسوجات و پوشاک وزارت صمت با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت؛ رؤسای اتحادیه‌ها؛ انجمن‌های تخصصی و تشکل‌های صنفی برگزار شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با صدور پیامی درگذشت کیومرث عباسی قصری را تسلیت گفت.

کتاب «سفر صبح» روز سه‌شنبه اول شهریور در دوازدهمین نشست نقد و بررسی طعم کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیکر مطهر دو شهید دوران مقدس در منطقه فکه تفحص شد.

«مردی که فریاد می‌زد ترزا و داستان‌های دیگر» شامل چهار داستان کوتاه به قلم ایتالو کالوینو، با ترجمه فرید قدمی توسط انتشارات مانیا هنر منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد برای توسعه و رونق فروشگاه‌های کتاب برنامه دارد گفت: به‌دنبال خودکفایی در صنعت کاغذ هستیم.

یک کارشناس کتاب کودک و نوجوان گفت: در حوزه کودک و نوجوان با نبود حمایت دولتی رو به رو هستیم و کتب ما به زبان‌های خارجی ترجمه نمی‌شوند.

حجت الاسلام زائری در محفل عاشورایی آستان مهر گفت: منبر رفتن در مورد حق و حقیقت آسان است اما چه‌قدر در عمل به دنبال حق و حقانیت هستیم؟ آنجاست که کار سختی پیش روی ما است.