یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «مرا بخوان» شامل سی داستان کوتاه از مهدی پوررضائیان توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

روایت عشق فرزندان امام حسن مجبتی (ع) به اسلام در رمان «نشان حُسن» نوشته لیلا مهدوی توسط نشر کتابستان به چاپ سوم رسید.

محفل شعر عاشورایی «رندان تشنه لب» فردا سه‌شنبه 25 مرداد در حوزه هنری برگزار می‌شود.

حمیدرضا اسماعیلی حاصل یک دهه پژوهش خود درباره یکی از دولتمردان ایرانی را در کتابی با عنوان «اندیشه سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» در همکاری با انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر کرد.

آئین تکریم از علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی فردا سه‌شنبه 25 مرداد با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

دبیرخانه هشتمین جایزه جهانی اربعین جهت دریافت آثار زائران اربعین حسینی در موضوعات عکس، فیلم، سفرنامه، فعالان فضای مجازی و تألیف و ترجمه، اعلام فراخوان کرد.

رشت - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خاکسپاری استاد «هوشنگ ابتهاج» در رشت گفت: مراسم بزرگداشت استاد «ابتهاج» 9 صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

مجموعه دوجلدی «جلوه های لاهوتی (شرح زیارت جامعه کبیره)» اثر آیت الله محمدباقر تحریری توسط مؤسسه بوستان کتاب در 1744 صفحه به چاپ رسید.

آقا ما رو می‌بینی؛ شوکه شده بودم. از حاج‌همت پرسیدم: این کی بود؟ گفت: نشناختی؟ حسن باقری همین بود دیگر. خیلی یکه خوردم. وصف حسن باقری را از متوسلیان و شهبازی زیاد شنیده بودم.

ناتل خانلری که جدیتی تام برای مقابله با نیما و پیروانش داشت، به دنبال سدی می‌گشت تا مقابل سیل نیما ایجاد کند و به همین دلیل دست به تبلیغ بسیار ابتهاج زد و او را شاعر آینده معرفی کرد.

تقریباً در دهه هشتاد، با توجه به بالا رفتن قدرت خرید مردم، طبقه متوسط از نظر اقتصادی در جامعه رشد پیدا کرد اما از نظر فرهنگی، فرهنگ‌سازی لازم برای هزینه صحیح برای رشد جامعه انجام نشده بود.

دهخدا نه به بویه نام و نان، که در آرزوی سربلندی ایران در برابر ستمکاران غربی لغت‌نامه را بنیاد نهاد.

روایت آخرین روز از زندگی ناصرالدین شاه قاجار در قالب نمایشنامه «سفر بی‌سرانجام» نوشته کامبیز حضرتی توسط نشر یکشنبه به بازار آمد.

اصفهان - صدها مجروح شیمیایی بالای 70 درصد در اصفهان حاصل جنگی هشت ساله است که نتیجه آن آرامش امروز مردمانی است که در هوای بدون گاز خردل تنفس می‌کنند.

تبیین چرایی حضور در سوریه توسط سردار پر افتخار سپاه اسلام شهید حاج حسین همدانی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

کتاب «الگوهای علم سیاست در حکمت متعالیه» نوشته محمد پزشگی توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.