یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از برنامه‌ریزی برای دوره‌های تخصصی بازی‌سازی در سایر مناطق جغرافیایی کشور در راستای تحقق برنامه تحولی نظام آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

گزارشی متفاوت از شهر راور کرمان و تصاویر کمتر دیده شده از حضور سردار سلیمانی بین عشایر این منطقه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

هفدهم آذر شهادت علی‌اکبر با شهادت شاهرخ ضرغام مشهور به «حُر انقلاب» یکی می‌شود. هر دو شهید از یک جنس هستند. ظاهری متفاوت با دیگر شهدا دارند. اما خود واقعی‌شان در موقعیت خاص خودنمایی می‌کند.

مفهوم متاورس برای کودکان به معنای فرصتهای بی‌پایان برای معاشرت، یادگیری مهارتهای جدید و کشف علایق است. مثلا Minecraft در محیط‌های آموزشی استفاده می‌شود تا کودک را در معرض فرهنگ‌ها قرار دهند.

یکی ازمدیران رسانه‌ای کشور معتقداست تطابق یا عدم تطابق تحصیلات فعالان رسانه با اشتغال‌شان در این‌حوزه، جزء اولویت‌های مسائل رسانه نیست و آفاتی مثل دولتی و امنیتی شدن، اهمیت بیشتری دارند.

خبرنگاران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، حمایت قانونی از خبرنگاران در پروسه قضایی، بازگرداندن اعتبار رسانه‌ها، حذف خطوط قرمز زائد و دغدغه‌های صنفی را از اهم اولویت‌های مسائل رسانه دانستند.

درس گفتار «پیدایش ابر قهرمان‌ها» توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی از 30 مرداد در قالب هفت جلسه برگزار می شود.

رئیس انجمن قلم ایران گفت: ایجاد تشکیلات جدیدی به اسم شعر چقدر کارساز است و می‌تواند به گسترش و پیشبرد امور کمک کند؟ کدام طرح عملیاتی به دلیل نبود این تشکیلات معطل مانده است؟

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی رمضانی را به‌عنوان دبیر سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

کتاب «در هیاهوی سکوت» نوشته جواد کلاته عربی چهارشنبه این‌هفته در مرکز تبادل کتاب نقد و بررسی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز خبرنگار با عنوان «روایت اول»، از تدوین لایحه جامع روزنامه‌نگاری و تصویب آن ظرف ماه‌های آینده خبر داد.

مراسم یادبود احمد گلشیری سه‌شنبه 25 مرداد در مجموعه فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.

مجموعه دو جلدی «نقش تجار در توسعه شهر تهران» اثر منصوره اتحادیه توسط نشر تاریخ ایران منتشر شد. این پژوهش بر اساس اسناد بجای مانده از تجارتخانه اتحادیه شکل گرفته است.

هشتمین جلسه از درسگفتارهای شاهنامه یوسفعلی میرشکاک، با موضوع پایان ضحاک سه‌شنبه 25 مرداد در حوزه هنری برگزار می‌شود.

کتاب «پیانیسیمو» با تحقیق و نگارش شهرام محذوف توسط انتشارات موسیقی عارف منتشر شد.