یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

ما هم که آن‌روزها نمی‌دانستیم عطاریان نفوذی حزب توده است. می‌دیدیم در اوج دعوای بنی‌صدر با انقلابیون و شورش مسلحانه منافقین، مدام می‌گوید امام این‌انقلاب را، بنی‌صدر می‌خواهد دق‌کش کند!

انتخابات اعضای هیئت مؤسس مجمع بانوان نویسنده انقلابی، «بنا» دیروز سه‌شنبه برگزار شد.

کتاب صوتی «خداحافظ سالار» به قلم حمید حسام توسط نشر 27 بعثت به صورت رایگان عرضه می‌شود.

سید رضا فاطمی‌امین با صدور حکمی محسن گرجی را به عنوان مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت منصوب کرد.

رئیس جدید مؤسسه لغتنامه دهخدا گفت: نگارش لغت‌نامه منسوب به دهخدا به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و با نظارت و حضور استادان انوری، شایسته، نجفی و سایر فرهیختگان ادامه خواهد داشت.

روایت "حسن جمشیدی" آزاده و راوی دفاع مقدس، درباره یک مصاحبه جنجالی از شهید ابوترابی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

آزادی و به تعبیر عربی حریت، آزاد شدن از تعلقات و تعینات و رسیدن به مقام بندگی است. از نظر قرآن کسی آزاد است که از بند تعلق و تعین رهیده باشد.

رمان «آخرین سفر دختر دریانورد» نوشته الی کاندی با ترجمه آرزو مقدس توسط انتشارات پیدایش منتشر شد.

مدیرروابط مرکز مطالعات بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: اقتصاد به عنوان هدف جامعه بد است ولی اقتصاد به عنوان ابزار برای جامعه اسلامی ضروری است. انگیزه از کار، متعالی است گرچه معیشت باید تأمین شود.

تازه‌ترین مجموعه سروده علی‌رضا پنجه‌ای با عنوان «مسافرخانه‌ی بهشت گیلان» توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شد.

نشست نقد و بررسی دو کتاب درباره علیرضا خمسه و دیدار و گفت‌وگو با این‌بازیگر عصر امروز چهارشنبه 26 مرداد در مجموعه خانه فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراسم وداع با پیکر امیر هوشنگ ابتهاج (سایه) فردا پنجشنبه 27 مرداد از مقابل تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

کانون ادبی قلم سرو، محفل شعر و غزل، یادواره هوشنگ ابتهاج را امروز چهارشنبه 26 مرداد در فرهنگسرای سرو برگزار می‌کند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالروز ورود آزادگان و آزادسازی شهر پاوه را از رخدادهای الهام‌بخش و راهگشای ملت ایران برای مقاومت، پایداری در برابر فتنه جنگ اقتصادی دانست.

کتاب «فلسفه شادی» نوشته لورن بسر با ترجمه ناصر مؤمنی با نگاهی به جنبه‌های علمی و اقتصادی و سیاسی شادی توسط نشر لگا وارد بازار کتاب شد.

علی‌رغم مذاکرات مجموعه فرهنگی «اسم» با مدیران بانک تجارت به عنوان مالک حقوقی ملک کنونی این‌مجموعه فرهنگی، راهی جز تخیله برای دست‌اندرکاران این مجموعه نمانده است.