یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

بیانیه جمع کوچکی از دگراندیشان و نواندیشان دینی درباره مضروب شدن نویسنده کتاب «آیات شیطانی» نشان‌دهنده بی‌توجهی آنان به واقعیت‌های میدانی و شاخصه‌های رفتاری جمهوری اسلامی ایران است.

روایت سیدحسن نصرالله از پیگیری‌های روزانه و مستمر تا نقش‌آفرینی در بحران سوریه و عراق حاج قاسم را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

بابک برزویه، عکاس هنری و خبری پس از مدت‌ها بیماری ساعتی پیش درگذشت.

بابک برزویه عکاس باسابقه سینمای ایران درگذشت.

ایرج الهی دهقی گفت: در کنار دیگر مسئولیت‌هایم در کشور هند، تسهیل فعالیت‌های مرتبط با آموزش و گسترش زبان فارسی، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ام در دوران مأموریت خواهد بود.

مدیر جدید کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوان پایه‌های شکل گیری تمدن نوین اسلامی هستند و گام دوم انقلاب بر دوش آنهاست.

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت حماسی و فرهنگی ویژه ای را که شما آزادگان عزیز برای انقلاب و کشور به وجود آورده اید هنوز هم، پشتیبان و تکیه گاه جهاد در عرصه‌های گوناگون است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: احساس می‌کنم فعالیت کانون پرورش فکری در عرصه عمومی تعلیم و تربیت کشور کم فروغ و ضعیف شده است درحالی که کانون زمانی در عرصه کتب ممتاز حرف اول را می‌زد.

کتاب «وطنِ من چمدان است» گزیده سروده‌های محمود درویش با ترجمه یدالله گودرزی توسط نشر گویا منتشر شد.

کتاب «ماه کامل» در چهارمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌ها توسط انتشارات شهید کاظمی معرفی می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بی راه نیست اگر بگوییم نوجوانان عمق استراتژیک راهبردی جامعه محسوب می‌شوند و شاید رواست پرچم داری پیشبرد فرهنگی کشور را از خودشان بخواهیم و پشتیبان آنها شویم.

دیپلماسی زیارت یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیپلماسی فرهنگی است که تقویت آن، باعث گسترش فرهنگ شیعی در جهان و معرفی اسلام رحمانی و مشی صلح‌جویانه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است و باید به آشنایی بچه‌ها با آرمان‌های جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین انقلاب و شهدا توجه کنیم.

رمان نوجوان «نگهبان سرو» نوشته فاطمه نفری توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

جلسه بررسی کارنامه ادبی پوران کاوه شاعر، مترجم و نقاش فردا چهارشنبه 26 مرداد در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار می‌شود.