یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

مراسم اختتامیه و آیین افتتاح نمایشگاه ششمین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، شامگاه جمعه 28 مردادماه در سالن ایران فرهنگستان هنر برگزار شد و عکاس خبرگزاری مهر نشان این دوره را دریافت کرد.

خلق نیاز به عبارت کلیدی بازار سهام بدل شد. تمام دست‌اندرکارانش هم در خدمت خلق نیاز به خریدوفروش سهام قرار گرفتند و مردم را مجاب کردند هرطور شده سهام بخرند و خانواده روتچیلد تمام تلاشش را کرد

ملارد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنابراین است، که پروژه جدیدی را در زمینه فرهنگی شروع نکنیم، مگر پروژه ضروری باشد.

مرتضی قاضی منتقد در جلسه نقد و بررسی کتاب در هیاهوی سکوت گفت: نویسنده باید در مستند نگاری، دانای کل باشد.

مجله سروش در جدیدترین شماره خود به سینمای شبه‌روشنفکری و سینمای فیلمفارسی و مطالبی درباره غلامحسین بنان، هوشنگ ابتهاج و سنت نوحه خوانی پرداخته است.

مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات از برگزاری مراسم تجلیل سیدغلامرضا کاظمی‌دینان پیشکسوت عرصه ارتباطات روز نهم شهریورماه در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد خبر داد.

کتاب «از دیار حبیب» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به بیست و یکمین چاپ رسید.

دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» برگزار می‌شود.

عالیه عطایی نویسنده افغانستانی‌تبار ایرانیِ کتاب کورسرخی در مصاحبه با شماره جدید نشریه آزما گفت: حداقل برای من اصلا افغانستانی در مفهوم مرزهای سیاسی فعلی مطرح نیست من خاک خراسان را می‌بینم.

انتصابات مهم برای هفته کتاب، بیستمین جشنواره کتاب و رسانه در کنار خبر انتشار کتاب و درگذشت یکی از ناشران از جمله اخبار مهم این هفته حوزه کتاب و ادبیات هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص تعطیلی کتاب‌فروشی «اسم»، گفت: تلاش شد با رئیس بانک تجارت ارتباط بگیریم اما به رغم تماس‌های متعدد هیچ‌گونه توجهی صورت نگرفت.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در ابعاد ملی، منطقه‌ای و استانی احیا می‌شود.

وزیر ارشاد با صدور پیامی درگذشت مرحوم حاج محمد تقی انصاریان چهره سرشناس و بین المللی نشر دینی را تسلیت گفت.

رمان «ناخن‌ها در سال سوم می‌شکنند» نوشته مسلم آزادیان منتشر شد.

حاح محمدتقی انصاریان یکی از ناشران کتب شیعه در عرصه بین‌الملل درگذشت.

بیست و دومین شماره دوماهنامه مفاخر ماندگار توسط معاونت پژوهشی و انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.