پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

شاعر برگزیده جشنواره شعر داروگ گفت: کشور ما از نظر برگزاری جشنواره‌های ادبی، چه از لحاظ تعدد جشنواره‌ها و چه از نظر اهمیت آن‌ها و جوایز و... جزو کشورهای جلودار است.

اولین دوره پویش کتابخوانی «هم‌خوان» با محوریت کتاب «پیامبر بی‌معجزه» توسط انتشارات صاد برگزار می‌شود.

توی راه گفت: سردمداران مخالفین به سپرده‌گذاران گفتن که حسین همدانی، پول شما رو برداشته و به دبی فرار کرده و عده‌ای هم شایعه کردن که به تل‌آویو رفته‌ام.

مراسم تکریم علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی بدون حضور علی‌اکبرزاده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

پرستار بچه، داستانِ زندگیِ لیزا رادمن است. دختر کوچکی که در دهه 1960 زندگی می‌کرد و مادرش بارها او را به پرستار مهربان و جذابی به نام تونی کاستا سپرد؛ مردی دوست داشتنی و محبوب.

محمدرضا سنگری در نشست ادبیات پایداری در حوزه ادبیات آزادگان گفت: اسیران دفاع مقدس ویژگی های مشترکی با اسیران نهضت عاشورا داشتند.

مانند شاهزاده ی زیبا سوار اسب / از شهرِ قصه های زمانی کُهن بیا

مراسم رونمایی از کتاب قصه شیر و عقاب با حضور صادق وفایی نویسنده کتاب در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

«جامعه را ببینیم: مقدمه‌ای بر مفاهیم، نظریه‌ها و روش‌های جامعه‌شناسی» اثر یوران آرنه و ترجمه حسن حسینی کلجاهی توسط نشر افکار منتشر شد.

کتاب «جنگ جنگ تا نابودی» شامل خاطرات ارتشبد نزار الخزرجی فرمانده سپاه اول و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در زمان جنگ با ایران با ترجمه فاطمه تشکری جهرمی توسط انتشارات شهید اظمی منتشر شد.

جون بن حوی غلام ابوذر غفاری بود که پس از وفات او به نزد امیرالمومنین (ع) آمد. جون در عاشورا 90 سال داشت و با اینکه حضرت سیدالشهدا بیعتش را از او برداشته بود به میدان رفت و شهید شد.

رمان «پریشانی‌های تُرلِس جوان» نوشته روبرت موزیل با ترجمه محمود حدادی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

گلعلی بابایی در مراسم رونمایی از کتاب «قصه شیر و عقاب» گفت: این‌کتاب به نوعی کیفرخواست ما علیه آمریکاست و علت بغض و کینه ما را نسبت به دولتش نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله گفت: شهید سلیمانی برای اولین بار به ما گفت باید برنامه سالانه و بلند مدت داشته باشیم و این اقدام دستاورد شخصی او بود.

ثبت‌نام دوره آموزشی «روایت نویسی و مستند نگاری» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز شد.

کتاب «تئوری قیام لله» فردا سه‌شنبه 25 مرداد در خانه کتاب و ادبیات ایران نقد و بررسی می‌شود.