یک‌شنبه 22 مهر 1403

مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها در تقارن با روز قدس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها در تقارن با روز قدس

تهران - ایرنا - در بحبوحه گرفتاری مردم ایران و جهان با ویروس کرونا، روز قدس دیگری فرا رسید، روزی که یادآور جانمایی غده ای سرطانی در خاستگاه ادیان الهی است، غده ای که رژیم جعلی اسرائیل نام دارد و دهها سال است جامعه اسلامی و در واقع کل جهان از آن رنج می‌برند.

روزشمار پر فراز و نشیب حملات ویروس کرونا در استان‌های ایران ادامه دارد؛ ویروسی که خسارات و زیان های حاصل از آن گسترده بوده و در عین حال، با فرارسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نتوانست مانع ابراز انزجار ایرانیان از غده سرطانی "اسرائیل" و همدلی آنان با آرمان مقدس فلسطین شود.

به واسطه شیوع کرونا، روز قدس امسال به عنوان نماد وحدت جوامع در مقابله با رژیم صهیونیستی، متفاوت از سال های قبل برگزار شد. براساس گزارش خبرنگاران استانی ایرنا، بسیج هشتک‌ها برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد وحدت بین کاربران مجازی بر محور آزادی مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان، بسترساز راهپیمایی و همبستگی گسترده در روز قدس از جنس مجازی است که چاشنی آن بیانات رهبر معظم انقلاب بود.

رهبر معظم انقلاب ظهر امروز فرمودند: مجرم اصلی فاجعه غصب فلسطین، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنها بود. آن روزی که دولتهای فاتح جنگ اول جهانی، نیاز به یک پایگاه امن در قلب این منطقه را برای تضمین سلطه‌ی دائمی خود بیش از پیش احساس کردند. انگلیس از سالها پیش از آن با طرح بالفور زمینه را آماده و بدعتی به نام صهیونیسم را مهیای نقش‌آفرینی کرده بود.

آیت الله خامنه ای همچنین بیان کردند: اصلی‌ترین توصیه‌ی اینجانب توصیه به تداوم مبارزه و سامان بخشیدن به سازمانهای جهادی و همکاری آنان با یکدیگر و گسترش عرصه‌ی جهاد در همه‌ی سرزمین‌های فلسطینی است. در بخش دیگری از بیانات آمده است: سیاست عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه یکی از عمده‌ترین سیاست‌های ایالات متحده‌ی آمریکا است. برخی دولتهای عربی منطقه که نقش پادوی آمریکا را ایفا می‌کنند، در این باره به تهیه‌ی مقدمات لازم آن، از قبیل ارتباطات اقتصادی و امثال آن پرداخته‌اند؛ این تلاشها یکسره عقیم و بی‌نتیجه است.

به همین مناسبت، همچنین بسیاری از شخصیت ها و نهادها در سخنان و بیانیه هایی جرائم رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، "اسرائیل" را کرونای وخیم خاورمیانه خواندند و تاکید کردند که کرونا اراده جهانی اسلام را برای آزادی فلسطین کمرنگ نمی‌کند

برخی از مهمترین اخبار مراکز و دفاتر استانی ایرنا درباره تازه ترین تحولات کرونایی امروز مقارن با روز جهانی قدس به شرح زیر است

همدلی ایرانیان: علیه کرونا توزیع هزار بسته حمایتی در شاهین‌دژ

راه‌اندازی کارناوال اطلاع رسانی کرونا در ایرانشهر

240 بسته معیشتی بدست نیازمندان در سقز رسید

2 هزار بسته معیشتی بین مددجویان ملایر توزیع شد

همدلی ایرانیان: حمایت از فلسطین

روحانی اهل سنت: ملت ایران از آرمان خود در مورد فلسطین عقب نمی‌نشیند

تاجگردون: قلب ملت ایران با مردم مظلوم فلسطین است

آزادی فلسطین، اولین مساله مسلمانان است

روز جهانی قدس نماد وحدت و نمایش قدرت مسلمانان است

راهپیمایی روز قدس در فضای مجازی

رهایی فلسطین دغدغه اصلی جهان اسلام است

همبستگی مردم مشهد با ملت فلسطین

کرونا اراده جهانی اسلام را برای آزادی فلسطین کمرنگ نمی‌کند

روز قدس متفاوت

خیزش مجازی خراسانی‌ها برای روز جهانی قدس

محکومیت صهیونیزم در روز جهانی قدس تعطیل‌بردار نیست

اخبار کرونا در استان‌ها

خط و نشان کرونا در بابل برای مسافران و گردشگران

رییس پلیس راه اصفهان: شهروندان از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

لباس ویژه مقابله با کرونا برای کادر اورژانس در استان مرکزی تولید شد

بیش از 72 درصد بنگاه‌های اقتصادی کردستان از کرونا آسیب دیدند

کرونا بساط دستفروشان در ایرانشهر را تعطیل کرد

پزشک مشهدی بر اثر کرونا آسمانی شد

گزارش‌های کرونایی / تصویری و متنی 

تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری زیر سایه کرونا

ارسال یک هزاربسته کمک معیشتی به نیازمندان هرمزگان

گذر از هفت وادی عشق با کمک‌های مومنانه

یک بام و دو هوای استفاده از ماسک در سفرهای برون شهری

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 131 هزار و 652 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 300 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 2 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 311 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، 413 مورد بستری و هزار و 898 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 131 هزار و 652 نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 51 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 300 نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 102 هزار و 276 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین 2659 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*