دوشنبه 16 مهر 1403

مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت

کاشان - ایرنا - هفته گذشته (یکم تا هفتم آذر) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز در شمال اصفهان رخ داد که مهمترین آنها بهبود رعایت محدودیت‌های کرونایی در این منطقه بود.

حفاران غیرمجاز در آران و بیدگل به حبس محکوم شدند، تفکر بسیجی باید همیشه در جامعه زنده بماند،140 نفر با همت بسیج در کاشان شاغل شدند، هشت واحد صنفی در اردستان پلمب شد، موردی از ورود تورهای گردشگری بدون مجوز به کویر مرنجاب نداشتیم، کرونا برنامه‌های فرهنگی اردستان را دچار وقفه کرد، متهم حیوان‌آزاری در کاشان دستگیر شد و انتزاع اختیارات وزارت جهادکشاورزی منشا افزایش قیمت گوشت و مرغ شد نیز از جمله مهمترین اخبار هفته گذشته در شهرستان‌های شمالی اصفهان بود.

حفاران غیرمجاز در آران و بیدگل به حبس محکوم شدند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اشاره به عزم جدی این اداره برای برخورد با متخلفان گفت: برای 2 حفار غیرمجاز در این شهرستان سه سال حکم حبس تعلیقی صادر شده است.

سیدحسین چاکری در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد حدود یک ماه گذشته در حال حفاری در یکی از محوطه‌های باستانی آران و بیدگل از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده بودند.

تفکر بسیجی باید همیشه در جامعه زنده بماند

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان تفکر بسیجی را بالنده و جاودانه برشمرد و گفت: این تفکر باید همیشه در جامعه زنده بماند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به مناسبت هفته بسیج در دیدار با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: با حرف و شعار نمی‌توان گفت، بسیجی هستیم؛ بلکه این مهم با عمل کردن و تفکر بسیجی داشتن محقق می‌شود.

آران و بیدگلی‌ها همراهی خوبی با محدودیت‌های کرونایی دارند

فرماندار آران و بیدگل گفت: افزون بر 90 درصد مردم، اصناف و صاحبان مشاغل این شهرستان در اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی همراهی می‌کنند که با ادامه این روند به مهار این ویروس منجر می‌شود.

اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برآیند بررسی‌ها نشان می دهد که هم اکنون 70 درصد مردم و مشاغل شهرستان از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

140 نفر با همت بسیج در کاشان شاغل شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اقدام‌های بسیج برای اشتغالزایی مردم گفت: امسال با راه‌اندازی 10 کارگاه تولید خانگی، 140 نفر در این شهرستان مشغول به کار شدند.

سرهنگ کریم اکبری همزمان با هفته بزرگداشت بسیج، در آیین افتتاح یک کارگاه خیریه خیاطی در کاشان افزود: کارگاه‌های تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی و در زمینه مشاغل خانگی از جمله قالی‌بافی و خیاطی راه‌اندازی شده است.

هشت واحد صنفی در اردستان پلمب شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: هشت واحد صنفی متخلف این شهرستان در مدت چهار روز از اجرای طرح محدودیت کرونایی پلمب شد.

محمدرضا باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت‌های 2 هفته‌ای مشاغل افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت طی چهار روز گذشته با همکاری و همراهی مرکز بهداشت و اتاق اصناف شهرستان، از 411 واحد صنفی در شهرهای اردستان و زواره بازرسی کردند که در این بین به 74 و 50 واحد به ترتیب اخطار کتبی و شفاهی داده شد.

نبود حریم معنوی در ساخت خانه عامل فروپاشی خانواده در غرب است

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: یکی از عوامل اصلی فروپاشی خانواده در غرب، نبود حریم فیزیکی و معنوی در طراحی و ساخت خانه و ساختمان است.

حجت‌الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین اجمالی مقررات فقهی ساختمان در مقایسه با مقررات ملی 22گانه ساختمان که به صورت وبینار توسط بسیج استادان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد، افزود: اسلام برخلاف اصول جهان غرب در طراحی و ساخت خانه و ساختمان، روایت‌های زیادی در مورد جانمایی و تنظیم روابط انسانی دارد.

موردی از ورود تورهای گردشگری بدون مجوز به کویر مرنجاب نداشتیم

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: بعد از ساماندهی ورود تورهای گردشگری به کویر مرنجاب در یک سال اخیر تاکنون موردی از تورهای بدون مجوز به این منطقه نداشته‌ایم.

سیدحسین چاکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی کویر مرنجاب در کنار اطلاع‌رسانی به آژانس‌های مسافرتی کشور، کنترل ورودی‌ها و جلوگیری از عزیمت تورهای بدون مجوز به این منطقه محقق شده است.

وی با اشاره به آغاز ساماندهی جاده و کویر مرنجاب ادامه داد: تورهای مجوزدار به دلیل خاکی بودن جاده و مسافت زیاد برای حضور در این منطقه تمایل کمتری دارند و در یک سال گذشته شاهد کاهش ورود تورها بوده‌ایم.

کاشان و آران و بیدگل نیازمند شهرک گلخانه‌ای است

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت منابع آبی در این منطقه، از مسوولان خواست هر چه سریعتر شهرک گلخانه‌ای در شمال استان اصفهان ایجاد کنند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی و آب کاشان و آران و بیدگل افزود: این شهرستان‌ها اکنون با داشتن اراضی حاصلخیز از منابع آبی سطحی و زیرزمینی مناسب برخوردار نیستند و لازم است تا کشت گلخانه‌ای در این حوزه توسعه یابد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی در کشور مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: انتظار می‌رود این بخش همانند صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کرونا برنامه‌های فرهنگی اردستان را دچار وقفه کرد

فرماندار اردستان گفت: برنامه‌های فرهنگی این شهرستان در 9 ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار وقفه شد.

حمیدرضا تاملی در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگی اردستان افزود: بیماری کووید 19 در 9 ماه گذشته بر امور مختلف جامعه از جمله فرهنگ اثرگذار بوده و هرچند مسوولان این حوزه تلاش کردند اما آنچنان که باید و شاید فعالیت‌های مناسبی انجام نشد.

وی با بیان اینکه 2 سال قبل از کرونا فعالیت‌های فرهنگی مطلوبی از جمله اجرای تئاتر مذهبی خاتون، برپایی همایش شهید مدرس، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و کنسرت‌های شاد با حضور خوانندگان مطرح کشور در اردستان برگزار شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت اما در سال جاری محدودیت‌های کرونایی مانع برگزاری برنامه‌ها شد.

رعایت محدودیت‌های کرونایی در کاشان بهبود یافت

فرماندار ویژه کاشان گفت: رعایت محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان با ارتقای پست‌های ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌ها، نظارت و رصد اصناف و صاحبان مشاغل و محدودیت رفت و آمد شبانه در روزهای اخیر با بهبود محسوس به 90 درصد رسید.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی سوم آذر ماه به خبرنگار ایرنا گفته بود: 80 درصد شهروندان، اصناف و صاحبان مشاغل در این شهرستان، محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با یادآوری راه‌اندازی پنج پست ایست و بازرسی برای نظارت بر ورود و خروج خودروها افزود: این نظارت‌ها تا پایان محدودیت کرونایی ادامه خواهد شد.

متهم حیوان‌آزاری در کاشان دستگیر شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از شناسایی و دستگیری متهم حیوان‌آزاری که فیلم دلخراشی از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، در این شهرستان خبر داد.

الهیار دولتخواه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حساسیت موضوع حیوان‌آزاری سبب شد با دستور دادستان کاشان و اقدام‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا این شهرستان، متهم دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شود.

وی با بیان اینکه حیوان‌آزاری از گناهان کبیره است، تاکید کرد: این عمل از نظر شرعی و اخلاقی مورد تایید دین مبین اسلام نیست و اداره حفاظت محیط زیست کاشان چنین اقدام‌هایی را قاطعانه محکوم و پیگیری می‌کند.

انتزاع اختیارات وزارت جهادکشاورزی منشا افزایش قیمت گوشت و مرغ شد

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: منشا اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز به علت انتزاع اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است که اختیارات باید به این وزارتخانه بازگردانده شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگاران با یادآوری قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب 24 بهمن 1391 مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بر پایه این قانون همه اختیارات حوزه کشاورزی بر عهده وزارتخانه است اما از تیر 1398 این اختیارات به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

بر پایه بند الف ماده یک این قانون، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای اساسی زراعی، باغی و گیاهان دارویی از جمله گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم‌مرغ از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شمال استان اصفهان از حدود سال 69 مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در حدود 215 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

شهرستان اردستان نیز با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان و شهرستان نطنز با 47 هزار نفر جمعیت در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت 2
مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت 3
مهمترین رویدادهای خبری شمال اصفهان در هفته‌ای که گذشت 4