پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موج چهارم کرونا تمام نشده است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
موج چهارم کرونا تمام نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قرار گرفتن فارس در سیر نزولی موج چهارم شیوع کروناویروس، تاکید کرد که کاهش آمارها به معنی پایان این موج نبوده و نباید منجر به ساده‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شود.

دکتر مهرزاد لطفی یکشنبه 19 اردیبهشت در سیصد و هجدهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با قدردانی از تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و واحدهای زیرمجموعه در فارس برای مقابله با کروناویروس، گفت: با وجود کاهش ورودی بیمارستان ها طی روزهای اخیر؛ همچنان تعداد بالای موارد بستری را شاهد هستیم.

لطفی، آمار جانباختگان کرونا طی 24 ساعت گذشته در استان فارس را نگران کننده دانست و گفت: تجربه موج های پیشین کرونا نشان داده است، در آغاز روند نزولی شدن سیر بیماری، ساده انگاری و بی توجهی می تواند منجر به موج بلندتری شود.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه salamat.gov.ir از روز گذشته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: افراد متولد پیش از سال 1320 می توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات خود را ثبت کنند.

لطفی همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار فارس از پایگاه واکسیناسیون خودرویی در شهرک گلستان شیراز اضافه کرد: در این پایگاه تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای 80 سال در خودرو انجام می شود که در راستای تکریم سالمندان و اهمیت سلامت آنان است.

رکوردزنی در واکسیناسیون روزانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر تزریق بیش از 12 هزار دوز واکسن کرونا در فارس طی 24 ساعت گذشته، این تعداد را رکوردی در زمینه واکسیناسیون کرونا دانست و ادامه داد: با پیشرفت کار در زمینه واکسیناسیون عمومی کرونا، نقش پایگاه های سلامت برای مشارکت در واکسیناسیون پر رنگ تر خواهد شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست مطالبی در زمینه مسایلی مانند گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد مثبت کرونا، اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان های استان، به اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه ارایه کردند.

انتهای پیام