شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

شبکه‌های سیما به مناسبت فرا رسیدن 14 خرداد، سی ودومین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین 15 خرداد 1342 و شهادت امام جعفر صادق (ع) در روز 16 خرداد ویژه برنامه‌های «حسینیه ایران»، «خورشید بی غروب»، «سه دیدار»، «هفت آسمان»، «رو به راه» و... و مستندهایی، چون «انقلاب خمینی»، «راز‌های جماران»، «مسیحا نفس»، «امام و انتخابات»، «ملاقات در مدار بسته» و... را برای پخش آماده کرده اند.

مراسم مجازی اعلام برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز چهارشنبه 12 خردادماه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید برگزار شد.

در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فجرتمامی بلیت‌های فیلم «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی ظرف مدت کوتاهی به پایان رسید.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ویژه‌برنامه‌های این سازمان را به مناسبت سی و دومین ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی با عنوان «امام دل‌ها» تشریح کرد.

پیش تولید فیلم جدید دیوید او. راسل با بازی تیلور سویفت به پایان رسیده است. در این فیلم مارگو رابی، کریستین بیل و جان دیوید واشنگتن بازی می‌کنند.

یک کارشناس فرهنگ گفت: افزایش سرانه مطالعه همواره طی سال‌های اخیر مورد تاکید بوده، اما در عمل شاهد تحولی در آن نبودیم اگرچه برخی از کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی توانسته‌اند تا حدود بسیاری رویکرد‌های ارزنده و تاثیرگذاری را در پیش بگیرند.

جدول شماره 263 مدرسه تلویزیونی ایران برای چهارشنبه 12خرداد اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی درنشت با مسئولان بسیج‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران دانشجویان را از مهم‌ترین لایه‌های میانی جامعه و عناصر گفتمان‌ساز ترویج و تبلیغ اسلام ناب برشمرد.

در صورتی که فروشنده کالا را تحویل داده باشد، مجرد تأخیر پرداخت قیمت، موجب خیار فسخ نمی‌شود، بنابراین اگر به دلیل دیگری خیار فسخ نداشته باشد، معامله لازم است و حق فسخ ندارد و مشتری باید قیمت را با احتساب تنزل ارزش پول پرداخت کند.

بازیگر فیلم سینمایی «شهربانو» گفت: روستاییان در اکثر سریال‌ها مدرن و امروزی نشان داده می‌شوند، اما در سریال «روز‌های آبی» همان پاکی حقیقی، صفا، سادگی و زیبایی‌های روستا و مردمانش به نمایش گذاشته شده است.

آیین مجازی اعلام برگزیدگان سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه برگزار می‌شود.

در روز آخر سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سینما‌های پردیس چارسو، آزادی و کانون، همچون روز‌های گذشته با پخش فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند، ایرانی و بین‌المللی میزبان مخاطبان جشنواره خواهند بود.

پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» که به خاطر برخی اختلاف نظر‌ها به تاخیر افتاده بود با مساعدت و جلب نظر نهاد‌های ناظر انجام می‌شود.

امضای تفاهم نامه ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری در بنیاد کرامت رضوی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه خلاقیت و نوآوری در بنیاد کرامت رضوی ایجاد می‌شود.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

برنامه «طبیعت 360درجه» سه‌شنبه 11 خرداد با موضوع بررسی بحران خشکی تالاب بختگان از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.