شنبه 9 تیر 1403

نامزدهای ریاست جمهوری درباره زنان و خانواده چه گفتند؟ + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نامزدهای ریاست جمهوری درباره زنان و خانواده چه گفتند؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری، چند روزی از آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم می‌گذرد. تا به حال هریک از 6 کاندیدا در رابطه با مسائل مختلفی که جزو دغدغه های مردم بوده است صحبت کرده اند. در این گزارش رویکرد کاندیداها را با توجه به سخنرانی هریک از آن ها در برنامه های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. محمدباقر قالیباف در برنامه های مختلف موضوعات...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری، چند روزی از آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم می‌گذرد. تا به حال هریک از 6 کاندیدا در رابطه با مسائل مختلفی که جزو دغدغه های مردم بوده است صحبت کرده اند. در این گزارش رویکرد کاندیداها را با توجه به سخنرانی هریک از آن ها در برنامه های مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد.

محمدباقر قالیباف در برنامه های مختلف موضوعات گوناگونی را در حوزه‌های وابسته به فرهنگ مطرح کرد که مسئله زنان و خانواده نیز یکی از آن موضوعات بود. وی بر این عقیده است که موضوع زن و خانواده مهمترین اولویت در حوزه فرهنگ است؛ زن به عنوان مادر مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه است. زن به عنوان مادر، فرهنگی‌ترین عنصر جامعه است و در حقیقت فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است. قالیباف در رابطه با جایگاه زنان در زمان فعالیتش در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: در آن زمان پلیس زن نداشتیم و زنان در نیروی انتظامی به عنوان کارمند نه افسرپلیس فعالیت داشتند. اما در زمان مدیریت ما این موضوع محقق شد و زنان طبق اصول اسلامی و فرهنگی ایرانی به نیروی انتظامی آمدند و مدرج شدند. وی همچنین در رابطه با تغییر فرهنگ تفریح در تهران توضیح داد که در فرهنگ ایرانی پدر و پسر صبح جمعه‌ها به استخر می‌روند و همسر و دختر خانواده صبحانه را آماده می‌کنند. اما ما در شهر تهران این رویه را به ویژه از خیابان انقلاب به پایین تغییر دادیم و استخر‌هایی دوقلو با تجهیزات کامل ساختیم تا خانواده‌ها هم زمان به استخر بروند. چرا که وقتی معتقدیم زن به عنوان مادر، فرهنگی‌ترین عنصر جامعه است باید در تصمیم و تحقق آن وفادار باشیم و عمل کردیم. او از توجهش نسبت به زنان و حمل و نقل شهری گفت و توضیح داد: در مباحث فنی برخی فاصله 500 متر تا ایستگاه و برخی 400 متر را مطرح می‌کردند. اما از آنجا که موضوع زنان برای ما مهم بود و باید شرایط آن‌ها را هم در شهر در نظر بگیریم بر همین اساس با متخصصان زیاد بحث شد، ولی به عدد واحدی نرسیدیم، در نهایت با بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که اگر مثلا خانمی باردار است و بخواهد با حمل و نقل عمومی رفت وآمد کند، حدود 300 متر به هر طرف که حرکت کند به حمل و نقل عمومی برسد. اما سایر متخصصان این موضوع را قبول نداشتند و فاصله‌های 400 متر و 500 متر را مطرح می‌کردند.